۳۱ اوت، “یک پیروزی” غیر اخلاقی!

در سالگرد خیانت ۳۱ اوت، نویسنده و تحلیل‌گر، نیاز حامد مقاله‌ای را منتشر کرده و اعلام کرده است: “حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) کوردکش‌ترین دژمن کورد را به کوردستان-هولیر آورد”.

در سالگرد خیانت ۳۱ اوت، نویسنده و تحلیل‌گر، نیاز حامد مقاله‌ای را منتشر کرده است. تاکید کرده است، حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) برای پیروزی مفتضحانه و بی‌آبرویش، تمامی پرنصیب‌ها را زیر پا گذاشت و کوردکش‌ترین دژمن کورد را به کوردستان آورد”.

متن مقاله‌ی نیاز حامد به شرح زیر است:

“حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) ‘یک پیروزی’ غیر اخلاقی را بر باختی شرافتمندانه ترجیح داد. حکمتی که بر روی سنگی حک شد و بر روی لوح معبدی باستانی قرار داده شد ‘پیروزی غیراخلاقی را در برابر شکست انتخاب کن!’، عمر این حکمت به ۱۲۰۰ سال برمی‌گردد، اما بله، بعد از این همه سال، آن همه تغییرات دراماتیک و پر از تراژدی و پر از نسل‌کشی و جنگ‌ ستیزه‌جویی و انقلاب‌های جهان، اما پیر نشده و نمی‌میرد، چون حقیقت است. حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) از زمان قیام (راپرین) تا جنگ داخلی، حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) به دلیل خود تحمیلی و اشغال‌گری درصدد بود تمامی راه‌های

 اصلی را به خود وصل کرده و تحت کنترل داشته باشد. این جنگ وضعیت بدی ایجاد کرد و به اشغال‌گران کوردستان فرصت داد، تا آتش جنگ را تشدید بخشند و اختلافات ‌را بیشتر کنند، جنگی بود که بعدها تبدیل به جنگ نیابتی برای ترکیه و ایران شد و تا امروز ادامه دارد.

حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) برای پیروزی در این جنگ، به هیچ پرنسیبی توجه نکرد، برای به قتل رساندن کورد و قتل خلق‌های عراق سرسخت‌ترین دوشمن را به کوردستان-هولیر آورد. حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) برای ‘پیروزی’ دست به کاری غیر اخلاقی و بدور از هر پرنسیبی زد، تانک‌های صدام را آورد و پارلمان کوردستان را با آن‌ها به اشغال درآورد. این پیروزی شرم‌آور، تا زمانی که حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) وجود داشته باشد، لکه‌ای خواهد بود بر پیشانی این حزب و هرگز پاک نخواهد شد، حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) تاوان این ‘پیروزی’ غیراخلاقی را داد و بیشتر از آن نیز تاوان پس خواهد داد، حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) به بخشی از سیستم زشت جاسوسی ترکیه تبدیل شده است.

خیانت ۳۱ اوت ادامه دارد، تا زمانی‌که هولیر توسط حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) اشغال شده باشد، ۳۱ اوت ادامه دارد، ۳۱ اوت محصول توافق حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) و حکومت بعث بود، ذهنیت بعث اکنون در هولیر حاکم است، ذهنیت بعث و ذهنیت تورانی حزب عدالت و توسعه هیچ تفاوتی ندارند، بنابراین مردم هولیر به تفاوت سلطه‌ی اشغال‌گری، حس نمی‌کنند که از سلطه‌ی اشغال‌گری نجات یافته‌اند.

ترور و زندانی کردن آزادی‌خواهان هولیر و بادینان اللخصوص قیام شیلادزه، محصول این خیانت است.

۳۱ اوت، فقط ۲۴ ساعت نیست، بلکه مجموعه‌ای از خیانت‌های درون یک ملت است که از آغاز تاریخ تاکنون ادامه داشته است. به طور خلاصه، می‌توان گفت که خیانتی که هزاران سال قبل از تولد مسیح در زمان امپراتوری مادها رخ داده باشد، اگر نام آن را ۳۱ اوت نامید و اگر هزار سال دیگر نیز مرتکب شده باشد، باز هم می‌توانیم آن را ۳۱ اوت بنامیم. ۳۱ اوت حذف هر ارزش انسانی است. ملت‌های جهان، تمامی خائنان را رو سیاه، طرد و تحقیر کرده‌اند. برخی از کوردها از حافظه برخوردار نیستند یا این‌که می‌خواهند نداشته باشند. ۳۱ اوت خیانتی بر پیشانی یک جبهه بی‌ارزش است در درون یک ملت که مانع زندگی آن می‌شود. اکنون باشور کوردستان در سایه عواقب ۳۱ اوت زندگی می‌کند، چه زندگی است؟!. هیچ بهانه‌ای برای این خیانت وجود ندارد، گویا ایران در حال لشکر کشی بود، از این رو صدام باید برمی‌گشت، تا حیثیت یک ملت را زیر پا بگذارد، هرگز این‌طور نبود. خب آوردن ارتش ترکیه، ۳۱ اوت دیگر است، در صف مقدم سپاه پاسداران ایران بودن برای حمله به شهرهای تازه آزاد شده‌ی روژهلات کوردستان در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی، ۳۱ اوت دیگری است. شنگال، خندق و محاصره‌ی روژآوا ۳۱ اوت دیگری است، ۳۱ اوت‌ها ادامه دار خواهد بود. چرا مردم فرانسه اکنون وجود دارند، چرا فیشی‌های آن‌ها بار دیگر اتفاق نمی‌افتد؟ چرا لهستانی‌ها، مجارستانی‌ها، اسرائیلی‌ها وجود دارند؟!. چرا کورد وجود ندارد، حداقل در این بخش از نفرین کوردی دروغین رنج می‌برد، کورد وجود ندارد؟!، زیرا تعداد ۳۱ اوت ما بیشتر از نوروزهای ماست. نوروز یک روز است، ۳۱ اوت، صدها بار در سال اتفاق می‌افتد. آن‌چه اکنون به سرعت ریشه خیانت را ریشه کن می‌کند، فعالان کارزار ۱۵ اوت ۱۹۸۴ هستند که اکنون به وضوح خط‌مشی خیانت را از خط‌مشی میهن دوستی جدا کرده و همواره آن را تحقیر و تضعیف می‌کند”.