اگر سلیمان میت بود، چه می‌شد؟

«حالا اگر سلیمان به‌جای تهمتی که به او زده شده و به نظرم یک تهمت شرافتمندانه است، میت بود، چه می‌شد؟ آیا آسایش دهوک می‌توانند یک عضو میت را بگیرند و علنا ابلاغ کنند که چون میت بوده، وی را دستگیر کرده‌ایم؟»

مخاطبم رئیس اقلیم کوردستان؛ نچیروان بارزانی است! آسایش دهوک می‌گویند سلیمان احمد پ‌ک‌ک است، به همین دلیل دستگیر شده است. جناب ریاست اقلیم کوردستان، اگر عضویت در پ‌ک‌ک جرم باشد، آنگاه عضویت در پ‌دک و ی‌ن‌ک و احزاب اسلامی باشور کوردستان را چه می‌نامید؟

فرهاد پیربال در یکی از داستان‌هایش گفته: «روی پل دَلال در زاخو نظامی ترکیه با دست به زن کورد تعرض می‌کند، در این اوضاع آیا کسی می‌تواند به نظامیان و میت ترکیه بگوید چکار دارید می‌کنید؟!»

جناب رئیس اقلیم کوردستان، شما هم از تاریخ مطلعید؛ جد پدرت را چه کسی زندانی و شکنجه کرد؟ کی او را کشت؟

فقیه قادر همه‌وند معتقد است که هر کس به سیاسیون ترک اعتماد کند، احمق است! حالا اگر سلیمان احمد به‌جای تهمتی که به او زده شده و به نظرم یک تهمت شرافتمندانه است، میت بود، چه می‌شد؟ آیا آسایش دهوک می‌توانند یک عضو میت را بگیرند و علنا ابلاغ کنند که چون میت بوده، وی را دستگیر کرده‌ایم؟

هر چند پارلمان و حکومت اقلیم جملگی دوره‌ی قانونی‌شان تمام شده و مشروعیت ندارند، اما نه از طرف پارلمان کوردستان، نه از طرف حکومت اقلیم و وزارت داخله‌اش  و نه رسما توسط هیچ یک از احزاب باشور کوردستان، عضویت در پ‌ک‌ک ممنوع و جرم قلمداد نشده است و هیچ دادگاهی در اقلیم کوردستان نیز چنین حکمی نداده است. پس جرم سلیمان چیست؟ تفاوت مابین سلیمان احمد و یک روزنامه‌نگار شبکه کوردستان ۲۴ (نزدیک به مسرور بارزانی) چیست که باید این یکی را دستگیر کنند و به آن یکی جایزه بدهند؟ این سوال درباره شبکه روداو (نزدیک به نچیروان بارزانی) نیز مطرح است که همین چند روز پیش لیستی از حقوق ماهیانه هنگفت تعدادی از کارمندان و مسئولین آن منتشر شده است!

حالا سلیمان احمد را آسایش دهوک دستگیر نموده یا میت ترکیه، این بهانه‌ای می‌شود برای اینکه هر کس را که مطلوبت نبود، دستگیر کن و بگو عضو پ‌ک‌ک است! چنان چه زمانی گذاشتن یک ته‌ریش برای دستگیری افراد در باشور کوردستان کافی بود! شیروان شیروانی نیز به‌اتهام داشتن اسلحه ته‌پر بدون مهلت حکم زندانش تمدید شد و این در حالی است که در شهر آکره، خانه‌ای وجود ندارد که یک اسلحه بدون مجوز در آن نباشد! نه ته‌پر، بلکه بی‌کی‌سی و تک‌تیرانداز! برای پسر مستشار رژیم بعث داشتن اسلحه میلانو هم طبیعی است، اما برای شیروان، ته‌پر از بمب اتمی هم خطرناک‌تر است!!