انفجار کرمان با دستور اردوغان انجام شده است

اردوغان تبهکاران داعش را مانند بمب ساعتی جهت تهدید کشورها به‌کار می‌گیرد و خود را خلیفه داعش می‌شمارد. لذا اردوغان مسئول اصلی انفجار کرمان است....اردوغان و متحدینش، تبهکاران را مانند کارت فشار و بمب ساعتی علیه ایران به‌کار خواهند گرفت...

انفجار روز چهارشنبه، سوم ژانویه در کرمان و در جریان مراسم یادبود قاسم سلیمانی شمار زیادی کشته و مجروح برجای نهاد و موجب نگرانی و تاسف مردم ایران شد. همزمان تهدیدات زیادی را به‌دنبال داشت که همان نیز موجب ترس و نگرانی از وقوع یک جنگ خانمانسوز در منطقه شد.

اعمال خطرناک‌تری در انتظار رژیم حاکم بر ایران است

یک روز پس از آن حادثه تبهکاران داعش مسئولیت آن را برعهده گرفتند، اما اینکه تا چه حد قابل قبول و درست باشد، در آینده معلوم خواهد شد. با این وجود، انفجاری مشکوک است که اهداف پشت آن هنوز برای افکار عمومی روشن نیست. اما آنچه مشخص است این است که سیاست‌های رژیم علیه خلق‌های ایران و مردم منطقه و تکبر و ادعاهای مقامات رژیم ایران، موجب این واقعه شد. یعنی رژیم ایران تاکنون هیچ توجهی به مطالبات برحق مردم ایران نکرده و حتی از شعارهای انقلاب زن زندگی آزادی نیز چشم‌پوشی نمود و این یک زنگ خطر است. همزمان روابط مخفیانه خود با دولت آمریکا را به‌عنوان یک فرصت طلایی برای سرکوب و ستم بر خلق‌ها به‌کار گرفته و ماشین اعدامش را علیه پیشروان انقلاب زن زندگی آزادی و مخالفین رژیم به‌کار انداخته است، به‌طوری در این مرحله بیشترین میزان اعدام را انجام داده است. یعنی مقامات رژیم به‌طرزی ریاکارانه جشن پیروزی بر انقلاب زن زندگی آزادی را برگزار کردند. اما واقعا رژیم با این جنگ ویژه‌ای که دنبال کرده و می‌کند، چه دستاوردی داشته است؟ فرض کنیم که رژیم ایران کل جامعه را کنترل کرده باشد و خطرات را از خود دور ساخته باشد و انقلاب زنان را نیز سرکوب نموده باشد و تمام مخالفینش را نیز تضعیف و بی‌تاثیر کرده باشد! با وجود این تبلیغات، چرا این انفجار در چنان موقعیت حساسی که تدابیر امنیتی در اوج است، روی داد؟

ذهنیت رژیم در جوهر خود، فرقی با این حادثه ندارد، زیرا این عمل نتیجه بیش از یکسال سرکوب و ستم علیه مردم ایران و مخصوصا زنان است. زیرا رژیم تاکنون خشونت، کشتار، اعدام و تهدید را توسعه داده که برآیند آن اینگونه در کرمان بروز یافت و خود رژیم را نیز مات و مبهوت کرد. اگر رژیم درس درستی از انقلاب زن زندگی آزادی می‌گرفت و به اصلاحات زیربنایی در راستای دموکراتیزه‌کردن ایران دست می‌زد، آیا آن جنگ و کشمکشی که در بطن رژیم در جریان است، آیا انفجار کرمان روی می‌داد؟ یا با اعمالی از این خطرناک‌تر در آینده نزدیک روبرو نخواهد شد؟

اردوغان پدر داعش است

آنچه توجه‌برانگیز است؛ رژیم با متهم‌ساختن یک طرف خاص و در راستای حاکمیتش، درصدد تقویت شوونیسم و خصومت است. یعنی با متهم‌سازی یک طرف خاص؛ حقیقت را پنهان می‌سازد و این در حالیست که داعش مسئولیت این انفجار مرگبار را برعهده گرفت. سوال این است که در این ۱۰ سال اخیر کدام دولت حامی و پناهگاه تبهکاران داعش بوده است؟ این تبهکاران در کجا آموزش نظامی دیده‌اند و از کجا تجهیز می‌شوند؟ گروههای وابسته به داعش در شمال‌وشرق سوریه با پرچم کدام کشور علیه خلق کورد و مردم منطقه می‌جنگند؟ امیر داعش و مسئولین آن در کدام کشور پناه گرفته‌اند؟ آنچه نمی‌توان نقضش کرد، داعش حقیقی حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ است. زیرا اردوغان و باخچه‌لی پدر داعشند. یعنی بدون دستور اردوغان و متحدینش، داعش هیچ کار تروریستی انجام نمی‌دهد. حتی تهدیدات داعش علیه تعدادی دیگر از کشورها در هنگام برعهده گرفتن انفجار کرمان نیز تنها از دولت ترکیه برمی‌آید. آنچه مشخص است؛ تا امروز نیز دولت فاشیست ترکیه؛ تبهکاران داعش را تحت حمایت خود قرار داده و آنان را در راستای منافع کثیفش و علیه مردمان منطقه به‌کار می‌گیرد. لذا این انفجار بدون ارتباط با اردوغان و متحدین وی نیست. چگونه ممکن است داعش دو انفجار مرگبار انجام دهد و اردوغان و یارانش بی‌خبر باشند و بی‌شرمانه خود را غم‌خوار مردم ایران نشان دهند! یعنی قابل انتظار است کشورهایی که حالا بر ترکیه فشار می‌آورند، اردوغان با استفاده از اهرم تهدید داعش، آنان را ساکت کند! لذا حکومت آک‌پ خود بزرگترین تهدید علیه زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌های منطقه و صلح و ثبات است. زیرا داعش ماسک دولت فاشیست ترکیه است که اردوغان در پشت آن است.

رژیم ایران برای قتل‌عام خلق‌ها، ما در آستینش پرورش می‌دهد

بر این اساس چرا رژیم اشغالگر ایران با دولتی در ارتباط است که پناهگاه تبهکاران داعش است؟! چه این ارتباط چه نفعی برایش دارد؟ قرار بود یک روز پس از انفجار، ابراهیم رئیسی به ترکیه رفته و با اردوغان دیدار کند اما این حادثه آن را به تعویق انداخت. آیا این تعویق بر اساس بر هم خوردن پاره‌ای محاسبات نبوده است؟ قطعا این مسئله در آینده‌ای نزدیک پیامد سنگینی برای دولت ایران خواهد داشت. اگر چنین نشود، رژیم ایران باید تمام روابطش با ترکیه را متوقف نموده و رئیسی با اردوغان هیچ دیداری انجام ندهد. مردم ایران زمانی مطمئن می‌شوند که رژیم ایران با ترکیه همدست نیست، باید در سیاست‌هایشان با ترکیه تجدید نظر کنند. زیرا مقامات ایران با این روابطشان مار در آستین خود پرورش می‌دهند تا مردم ایران را قتل‌عام نمایند. اگر دولت ایران تسلیم ترکیه شده و به دام اردوغان بیفتد، آنگاه وارد یک بازی شده که باخت در انتظارش خواهد بود و مردم ایران باید هر روز هزینه این روابط ناسالم را بپردازند.

آیا دولت فاشیست ترکیه به‌طور دقیق در این عمل تروریستی نقش نداشته است؟ حتی اگر اسرائیل نیز در این جنایت دست داشته باشد، در نهایت قطعا تبهکاران داعش با دستور اردوغان این انفجار را انجام دادند. زیرا داعش تمام دستوراتش را از شخص اردوغان دریافت می‌کند. اما اردوغان برای این متهم نشود و خودش را مخفی نماید، چند روز پس از انفجار کرمان و از طریق رسانه‌های خود، دستگیری ۳۰ نفر از تبهکاران داعش را اعلام نمود! آیا انتشار این خبر، خود بخشی از آن توطئه نیست که برای پنهان‌سازی روابط اردوغان و داعش پخش شد؟! اینکه گویا اردوغان با داعش در نبرد است؟!

اردوغان و رئیسی برای کشته‌شدگان انفجار کرمان اشک تمساح می‌ریزند!

اگر چنین باشد چرا رژیم اشغالگر ایران همگام با دولت فاشیست ترکیه برای قربانیان این انفجار اشک تمساح می‌ریزند؟ آیا مقامات رژیم این حقیقت را نمی‌بینند؟ یا چرا از این حقیقت چشم‌پوشی کرده و خشم مردم را به مسیری اشتباه هدایت می‌کنند؟ یک روز پس از انفجار؛ رئیسی و اردوغان تماس تلفنی با هم داشتند و اردوغان به‌عنوان اولین دولت، نگرانی و همدردی خود را نشان داد! صحبت‌هایشان چه بوده است؟ بر چه اساسی توافق کرده‌اند و به‌خاطر کدام منافع مشترک، می‌خواهند حقایق را پنهان سازند؟ اگر مقامات دولت ایران بر تداوم روابطشان با ترکیه اصرار داشته و در آینده نیز رئیسی به ترکیه سفر کرده و با اردوغان دیدار کند، تهدیدات علیه مردم ایران افزایش خواهد یافت. زیرا اردوغان و متحدینش، تبهکاران را مانند کارت فشار و بمب ساعتی علیه ایران به‌کار خواهند گرفت. مخصوصا مواقعی که رژیم ایران در مقابل منافع دولت ترکیه مشکل‌تراشی کند، با تهدید داعش با وی روبرو می‌شوند.

لذا مردم ایران باید از توسعه روابط ایران و ترکیه نگران باشند و آن را خطرناک بدانند. زیرا هر قدرت و جریانی در این مرحله با اردوغان ارتباط داشته باشد، به‌معنی ارتباط با داعش و مشارکت در اعمال تروریستی و قتل‌عام مردم است. لذا مردم ایران برعکس این که با خط‌دهی رژیم علیه چند کشور ناچار به شعاردادن می‌شوند، باید علیه دولت فاشیست ترکیه و دولتی که با وی در ارتباط است، شعار دهند و مبارزه با آن ذهنیت و رویکرد را گسترش دهند.

اردوغان تبهکاران داعش را مانند بمب ساعتی علیه خلق‌ها به‌کار می‌گیرد

خلق کورد مهمترین تجربه جنگ با داعش را دارد. مخصوصا نقاطی که در شمال‌وشرق سوریه توسط ترکیه اشغال شده‌اند، به مخفیگاه تبهکاران داعش مبدل شده است و این نواحی توسط ترکیه به تبهکاران داعش تحویل داده شده است. یعنی اکنون اردوغان تبهکاران داعش را مانند بمب ساعتی جهت تهدید کشورها به‌کار می‌گیرد و خود را خلیفه داعش می‌شمارد. لذا اردوغان مسئول اصلی انفجار کرمان است. این بهترین مدرک ارتباط ترکیه با داعش است که مردم ایران و به‌ویژه آکادمیسین‌ها، سیاستمداران، هنرمندان، زنان و جوانان را ناچار به بازنگری جدی در شعار پر طمطراق دوستی و برادری با دولت فاشیست ترکیه می‌کند. زیرا هر نوع روابط مابین این دو دولت از دید خلق؛ به‌معنی روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشتار مردم بیگناه و تداوم حاکمیت آنان خواهد بود. لذا باید مردم ایران علیه سیاست زورگویانه و فاشیستانه اردوغان و متحدینش بایستند. زیرا سکوت به قتل‌عام مردم و روابط ناسالم رژیم مشروعیت می‌بخشد.

بهترین انتخاب برای جلوگیری از تداوم این اعمال این است که رژیم رویکرد ارتجاعیش را مورد بازنگری قرار دهد و از حوزه دولت فاشیستی ترکیه دوری گزیند و هر چه سریع‌تر اقدام به حل معضلات و مسائل تلمبار شده‌ی داخل ایران نماید. به‌ویژه باید به بودن جوامع ملی و مذهبی داخل ایران و خواست و اراده آنان اعتراف نماید و خلق‌های ایران نیز علیه دولت فاشیست ترکیه که متحد و پناهگاه اصلی داعش و نیز منشا بر هم زدن ثبات و صلح در منطقه است، مبارزاتشان را تقویت کنند.