ضربه‌ای که به مرکز دولت ترکیه زده شد

روژهات و اردال پس از روزها طی مسیر، یکم اکتبر به مرکز دولت رسیدند. خود را به هدفشان نزدیک کرده و پیام خود را رساندند.

در هر قدم از راه یک ایست-بازرسی وجود دارد. 

دیوارها با روکش فولادی محافظت شده‌اند و شیشه‌ها ضد گلوله‌اند. 

دوربین‌ها با سنسورهای حساس به حرکت کار می‌کنند و می‌توانند هر حرکتی را کشف کنند. 

نظارت کارمندان ۲۴ ساعته ادامه دارد. 

نقطه‌ی مرکزی. 

بلوار آتاترک در کزلای با این راهکارها و چندین راهکار دیگر که ما اطلاع نداریم، خود را برای یک روز آماده کرده بود. 

نشست مقرر در یکم اکتبر آغاز می‌شد. 

تک‌تیراندازها در پشت‌بام‌ها مستقر شده بودند و پهباد جاسوسی در آسمان منطقه به‌طور مداوم در پرواز بود. 

در هر نقطه بازرسی به‌دقت انجام می‌شد. 

در هر صورت این مکان مرکز دولت بود. برای رسیدن به این مرکز باید تمام این دیوارها و موانع امنیتی سخت را رد می‌کردند. برای کوچکترین شک و گمانی، بازرسی و تنفتیش می‌شد. در چنین روز و موقعیتی یک فرد برای رسیدن به این محل، باید خودش کارمند دولت باشد! 

روژهات و اردال پس از روزها طی مسیر، در یکم اکتبر به این مرکز حساس دولتی رسیدند که به بلوار آتاترک معروف است. خود را به هدفشان نزدیک کردند و با موفقیت عملیات فدایی خود را انجام داده و پیامشان را به تمام جهان رساندند. 

این عملیات محاسبات آنان را برهم زد 

برنامه‌ی مورد نظر برای این عملیات به هدفش رسیده و محقق شد. جنبش آزادی کوردستان در مبارزات ۵۰ ساله‌اش علیه فاشیسم به یک دژ مستحکم تبدیل شده است. در این راه هزاران شهید تقدیم کرده است. علیه سازمان دولت، تنها جایگزین است. لذا عملیاتی که روژهات و اردال انجام دادند، عملیات ضد دولت بود. با این عملیات محاسبات آنان را برهم زدند و همه "نمی‌شود"ها را رد کردند. همه موانع فاشیسم را از بین بردند و دیوارهای ترس را در اذهان فرو ریختند. این عملیات تحت مکانیسم امنیتی شدیدی که در بالا اشاره کردیم، انجام گرفت! روژهات و اردال در روز روشن به دروازه‌ی وزارت کشور ترکیه رسیدند. دولت ترکیه همیشه می‌گفت: «آنها تمام شده‌اند»، روی صندلی‌هایی که نشسته بودند لال شدند. کسانی که تاکنون سکوت کرده بودند، ناچار به اعلام موضع شدند. 

خلق کورد علیه جنایت سازمان‌یافته مبارزه می‌کند. خلق کورد در نبرد بردگی و ستم، به‌خوبی ماهیت دولت را شناخته است. به ویژه از راه پارادایم (الگو) نوین رهبر آپو، تمام سلول‌های ارگان دولت را تحلیل کرده است. دولت نیز ظاهر درنده‌اش را نشان می‌دهد. در کوههای کوردستان بمب ممنوعه به‌کار می‌برد، سلاح شیمیایی به‌کار می‌برد، دهها هزار زندانی در زندان‌ها با شکنجه و مرگ روبرویند و اینها بخشی از آن درندگی و وحشیگری دولت است. از طرف دیگر یک جنگ ویژه در تمام عرصه‌ها در جریان است. دولت هرچقدر هم که درنده باشد، افرادی هستند که از طرف بشریت هرگز دست از آزادیخواهی نخواهند کشید. روژهات و اردال نیز نماینده‌ی این افراد هستند. 

سرآغاز دوره‌ای نوین 

نتیجه این عملیات تاریخی که به‌معنای ازمیان برداشتن ترسی است که دولت آن را ایجاد نموده، با گذشت زمان بهتر مشخص می‌شود. آنچه هم‌اکنون روشن است این است که انفجار بمب روژهات و اردال در جلوی درب ساختمان وزارت کشور دولت ترکیه، سرآغاز دوره‌ای نوین است. آنان به صدای جوامعی مبدل شدند که فریاد زندگی آزاد را سر می‌دهند. احتمالا این آشناترین نتیجه‌ای باشد که تا حالا دریافته‌ایم.