فداکاری گریلا در اوج تاریخ کوردستان است

در هیچ مقطعی از تاریخ کوردستان فداکاری تا به این حد نرسیده است. این مرتبه‌ای است که زیباترین فرزندان این خلق با درک واقعیت رهبری به آن دست یافته‌اند.

گریلاهای آزادی کوردستان در سال های اخیر بزرگترین فداکاری در تاریخ کوردستان را نشان داده است. کسانی که کم و بیش واقعیت مردم کرد را می دانند، در صحت این عزم شکی ندارند.

فاشیسم آک‌پ- م‌ه‌پ و رسانه‌های جنگ ویژه که آن را در بوق و کرنا می‌کنند، بگذریم از اینکه مرگ سربازان را پنهان می‌کنند، در واقع بر پنهان کردن قدرت گریلا‌های کورد تمرکز می‌کنند. تمام تلاش آنها در سالهای اخیر این است که گریلا را از مردم و رهبر آپو جدا کنند. دلایل زیادی وجود دارد که آنها مرگ سربازان را پنهان می‌کنند، اما دلیل اصلی آن تلاش برای پوشاندن قدرت گریلا‌ها است که در بالاترین سطح فداکاری می‌کنند. اکنون همه مجبورند این را بپذیرند، در هیچ کجای دنیا زندگی شبیه به زندگی گریلاهای کورد وجود ندارد و چنین مبارزان آزادی وجود ندارند. در همین راستا جوانان کورد و جوانان انقلابی جهان در شخص گریلاهای آزادی کوردستان ابراز وجود می‌کنند. بر این اساس جوانان کوردستان در صف فداکاری در برابر فاشیسم و ​​استعمار مقاومت می‌کنند. بزرگترین مقاومت تاریخ مردم ما بر همین اساس صورت می‌گیرد.

برای تاثیرگذاری بر روحیه جامعه کورد

رسانه‌های جنگ ویژه ترکیه بیانیه‌هایی در رابطه با لحظه به لحظه عملیات‌ها را می‌دهند و سعی می‌کنند حملات زمینی و هوایی را در محدوده جنگ روانی منعکس کنند. آیا می‌خواهند با این همه اخبار کذب، شعور جامعه ترکیه را مخدوش کنند و روحیه جامعه کوردستان را تحت تاثیر قرار دهند؟ سعی دارند این تصور را ایجاد کند که «ما قدرتی را که شما به آن ایمان داشتید و به آن اعتماد داشتید از بین بردیم، دیگر پشتیبان ندارید، با ما بیعت خواهید کرد، قبول خواهید کرد که برده ما شوید.» او این توهم را تجربه می‌کند که مقاومتی که تحت رهبری گریلا توسعه می‌یابد ممکن است به یک مقاومت همه‌جانبه منجر شود. با وجود اینکه فاشیسم سعی می‌کند حقایق را بپوشاند، ولی گریلاها در هر شرایطی به یک نیروی ضربتی تبدیل می‌شوند. البته دشمن می‌ترسد که روحیه فداکاری که این قدرت ضربه‌زننده را بوجود می‌آورد به کل جامعه سرایت کند. فاشیسم متوجه است که قدرتی که می‌خواهد به زانو در بیاورد روز به روز قوی‌تر می‌شود. برعکس، قدرتی که او فکر می‌کرد می‌تواند تسخیر کند، شرافتمندانه می‌ایستد و فاشیسمی را که بشریت را به نابودی کشانده است، به فروپاشی می‌کشاند.

اکنون در ترکیه کسانی هستند که دولت را به زیر سوال می‌برند

فداکاری گریلاها در دوره گذشته فاشیسم را کاملاً افشا می‌کند. هر چقدر هم که سعی کردند آن را پنهان کنند ولی اکنون آنها مجبورند اعتراف کنند که از گریلا شکست خورده‌اند. حتی با وجود اینکه آنها سعی می‌کنند کسانی را که در ترکیه متفاوت فکر می‌کنند، سرکوب، ارعاب و بترسانند، اما بیهوده است. برخی از مردم این سوال را مطرح می‌کنند که چرا جوانان فقیر ترکیه در معرض دید عموم به مرگ فرستاده می‌شوند.

درک صحیح انکار و نابودی

گریلا و خلق در مقابل این همه فشار و قتل‌عام و ارعاب دست از مقاومت برنمی‌دارند. جامعه و میهنی وجود دارد که می‌خواهند انکار و نابود شود. این جامعه‌ای که می‌خواهند نابود شود، فقط جامعه‌ای نیست که برخی از حقوقش سلب شده باشد. پس باید انکار و نابودی را به درستی درک کرد. همه نوع راه و روش علیه جامعه‌ای که می‌خواهند نابود شود استفاده می‌شود، این روش‌ها معیاری ندارد. فاشیسم ترکیه بکارگیری همه روش‌ها و سلاح‌های ممنوعه را روا می‌بیند. در اینجا، انقلاب بازیابی موجودیت به پیشاهنگی گریلا در حال وقوع است. مردم کورد در شخص گریلاها خود را بازآفرینی می‌کنند. درک جدیدی از مقاومت، رفتار، نگرش و استاندارد زندگی به دست می‌آورد. ذهنیت مرعوب و خاموش‌شده‌ای که تسلیمیت را پذیرفته بود در حال نابودی است. جامعه از بالا به پایین بر اساس اصول آزادی رهبر آپو شکل می‌گیرد. مردم کورد مقاومت می‌کنند، جوانان و زنانشان می‌جنگند و برجسته‌ترین جوانانی که در میان خود پرورانده‌اند، با مبارزه گریلایی، دشمن قسم‌خورده علیه کوردها را شکست می‌دهند. یک جنگ مردمی و مقاومت مردمی واقعی تحت رهبری گریلا در حال توسعه است.

واقعیت مردم مقاومت‌گر و مبارز

ظهور رهبری به واقعیت مردمی می‌رسد که خود را آگاه کرده‌اند و خود را در برابر همه حملات سازماندهی کرده‌اند و برای میهن، برای آینده آن و برای آزادی حاضرند با انواع فداکاری‌ها و تقبل هزینه‌هایش، تا پای جان مقاومت می‌کنند. این مهم است که چگونه واقعیت مردم مقاومت‌گر و مبارز محقق شد و مردم چگونه به این وضعیت رسیدند. درک دیدگاه، فلسفه، روحیه و آگاهی فردی که خود را فدای آزادی کرده، مهم است. گریلایی که فداکاری را به این حد می‌رساند، از واقعیت این خلق مقاومت‌گر سرچشمه می‌گیرد. این بدان معناست که در جامعه کورد، فرهنگ، اخلاق، روحیه، عواطف و ارزش‌ها بر اساس آگاهی آزادی‌خواهانه رهبر آپو تغییر پیدا کرده و همچنان ادامه دارد. ذهنیتی که استعمار، نظام قدرت‌گرا-دولت‌گرا و ناسیونالیسم سعی در ایجاد آن در جامعه کورد داشتند، در حال فروپاشی است. تحول و توسعه بزرگی در این راه در حال وقوع است. واقعیت گریلا که امروز قهرمانانه مقاومت می‌کند بر اساس این درک پدیدار می‌شود. راه پیروزی از مقاومت رهبر، مردم و گریلا می‌گذرد.

نوکرانی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

البته چنین فرآیندهایی نیز فرآیندهایی هستند که خط‌مشی‌ها و نگرش‌ها کمی واضح‌تر می‌شوند. تصفیه و پرسشگری را به همراه می‌آورد. کسانی هم هستند که می‌خواهند سود ببرند. از یک طرف انقلاب در حال توسعه و فداکاری در بالاترین سطح است، اما از طرف دیگر ممکن است گروه‌های نوکر، همدست و خائن هم ظاهر شوند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. در این نقطه، هر فردی که با آگاهی آپویی آزادی یکی شده باشد، وظایف بزرگی بر عهده دارد. باید کسانی که در راست و چپ و نزدیک هستند و با ارزش‌های آزادی در تضاد هستند در مقابل جامعه رسوا کرد و مخالفان ارزش‌های آزادی را بدون اینکه منتظر دریافت دستور یا اجازه از جایی بود آنها را مجازات کرد. از جایی درک این دیگر دشوار نیست، سطح مبارزه همه چیز را روشن کرده است. چه کسی انقلابی است و چه کسی نیست، چه کسی میهن‌دوست است، چه کسی نیست، چه کسی دوست روزهای سخت است و چه کسی دوست روزهای خوب است. همه اینها آشکار شده است، مثل روز روشن است.

دشمن در یک حمله همه‌جانبه است

منبع واقعی قدرت خلق کورد حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) است. جامعه روحیه مقاومت، آگاهی، وحدت، اراده، ادعا، سازمان، ابزار و خلاصه همه چیز را از پ‌ک‌ک و پاژک می‌گیرد. دشمن با تمام توان تلاش می‌کند تا این منبع قدرت را از بین ببرد. در یک حمله همه‌جانبه قرار دارد. در این مرحله زمان آن فرا رسیده است که با تعمیق آگاهی از واقعیت دشمن، نقشه‌های دشمن را از بین ببریم. برای اینکه فداکاری گریلاها که روند را رهبری می‌کنند در هر عرصه‌ای منعکس شود، باید با روحیه بسیج عمل نمود. ما نباید از تهدیدهای دشمن هراسی داشته باشیم، زیرا او کاری فراتر از آن نمی‌تواند انجام دهد. اگر می‌توانست نتیجه بگیرد با کارهایی که تاکنون انجام داده است می‌توانست نتیجه بگیرد. واضح است که دشمن در برابر روحیه شکست‌ناپذیر آپویی درمانده و ناتوان شده است.

جوانان کورد باید خدمت سربازی ترکیه را رد کنند

مردم کورد که خود را با آگاهی آپویی یکی کرده‌اند باید به فرزندان گریلای خود افتخار کنند. قهرمانانی که نصیب هیچ جامعه و مردمی نشده است، فرزندان این خلق هستند. خانواده‌های شهدا، خانواده‌های گریلا‌ها، خانواده‌های رفقای مقاومت‌کننده در زندان، کوردهای میهن‌دوست و دوستانی که خود را وقف مبارزات آزادی کوردستان کرده‌اند، می‌دانند که این مبارزه بدون فداکاری و بهایی رشد نکرده است. این فرآیند ممکن است به مبارزه و هزینه‌های بسیار بیشتری نیاز داشته باشد. باید با این آگاهی به دشمن نزدیک شد. به عنوان مثال، جوانان کورد میهن‌دوست باید بتوانند خدمت سربازی ترکیه رد کنند و عواقب آنرا بپذیرند. افرادی که آشکارا به دشمن خدمت می‌کنند و به مردم خود خیانت می‌کنند باید از جامعه حذف شوند. مردم میهن‌دوست و دوستانشان در خارج از کشور باید بتوانند خود را سازماندهی کنند تا حتی به طور غیرمستقیم به اندازه نوک یک سوزن به بودجه جنگ فاشیسم کمک نکنند. جنگ برای هستی و آزادی همه اینها را می‌طلبد. می‌توان به پیروزی رسید و دشمن را به زباله‌دان تاریخ انداخت.