گریلا برای محافظت از کوردستان در سنگر است

ارتش ترکیه که در ماه اوت حملات خود را به مناطق گریلا افزایش داد، حتی با قدرت تجهیزاتی خود در برابر گریلا شکست می خورد. نبردهای سنگین نشان می‌دهد، گریلا نیروی مدافع کوردستان است.

مدت‌هاست جنگ سنگینی بین گریلا و ارتش اشغالگر ترکیه در زاگرس در جریان است. از سال ۲۰۱۵، جنگ رو به افزایش است. با وجود سختی ها، اکنون جنگ به تپه جودی رسیده است.

ارتش ترکیه دیگر نمی تواند در این منطقه حرکت کند. حقیقت این است که وقتی ارتش با عملیات های گریلا مواجه می شود، اجساد را می سوزانند تا تلفات خود را پنهان کنند یا مرگ آنها را تصادفی اعلام می کنند. این وضعیت اخیرا در دستور کار قرار گرفته است. دولت ترکیه با روش های جنگ ویژه سعی دارد شکست خود را پنهان کند.

ارتش ترکیه گاهی برای کنترل افکار عمومی تلفات خود را فاش می کند. اما اطلاعات ارسالی در سایت های گریلا منتشر می شود. در این اطلاعات هویت و تصاویر سربازان کشته شده فاش شده است، اما ارتش ترکیه همچنان به مردم دروغ می گوید.

ارتش ترکیه روزانه بارها مناطق گریلایی را بمباران می کند . بخش بسیار زیادی از درآمد ترکیه صرف این بمب ها و هواپیماها می شود. با این حال، در نهایت "سربازها می افتند و می میرند" یا "پشه آنها را نیش میزند  و می میرند". با وجود این شکستها، دولت ترکیه از مردم ترکیه پول می گیرد، آن را صرف جنگ می کند و  کوه های کوردستان را بمباران میکند. 

در پاسخ به این حملات، گریلا با سلاح های انفرادی علیه ارتش ترکیه در تونل های جنگی عملیات انجام می دهند. گریلا با این اقدامات قدرت فنی و تکنولوژی مدرن ارتش ترکیه را شکست می دهد.

در ماه اوت و هفته آغازین ماه سپتامبر، گریلا منطقه را برای ارتشیان ترک به دوزخ تبدیل کرده بود. در ماه اوت که سالگرد عید رستاخیز در آن قرار داشت، با عملیاتهای خود، عملیات فرمانده عگید را به یاد آوردند. ارتش ترکیه که در سال ۱۹۸۴ در دهی شکست خورد، امروز در تپه جودی و منطقه سیدا نیز به همین ترتیب شکست خورده است. روح پیروزی و اساس زندگی آزاد گریلا، در تونل های جنگی ساخته شده است.

مناطق گریلا هر روز ده‌ها بار بمباران می‌شود

ماه اوت قطعاً معنایی دارد، اما آنچه امروز آن را بیش از پیش با اهمیت می کند، مقاومت گریلا در برابر ظالم و اشغالگری است. هرکسی که اخبار را دنبال می کند، یک بار نام تپه جودی و منطقه سیدا را شنیده است. آنچه امروز اراده گریلا را نمایانگر میکند، این دو حوزه مقاومت است.

مقاومت در تپه جودی و سیدا مدت هاست ادامه دارد. ماه اوت ممکن است یکی از سخت ترین ماه ها به دلیل حملات ارتش ترکیه و مقاومت بزرگ گریلایی باشد. زیرا ماه اوت به زخمی در ذهن دولت ترکیه تبدیل شد که از بین نخواهد رفت. دولت اشغالگر ترکیه در ماه اوت حملات خود را به این مناطق به عنوان انتقام گلوله اول افزایش داد. 

تنها در ماه اوت و هفته اول این ماه ارتش ترکیه ۱۲۰ بار در منطقه با جنگنده تونل های جنگی را با مواد منفجره ممنوعه و بمب های هسته ای تاکتیکی بمباران کرد. از این حملات به راحتی می توان فهمید که ارتش ترکیه با چه شدتی از گریلا های قهرمان ضربه خورد. از ماه اوت تا ۵ سپتامبر، ۳۵۳ عملیات مختلف علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام شد که در نتیجه آن ۱۴۵ سرباز کشته و ۲۳ نفر نیز مجروح شدند.

در کنار این تلفات ارتش ترکیه، بسیاری از مواضع وسنگرها و تجهیزات فنی ارتش توسط گریلا منهدم شد.

فرزندان مردم کوردستان با جان خود از خاک کوردستان محافظت می کنند. آنها برای آنکه خاک کوردستان را آزاد کنند هر روز بهای آن را می دهند. آنها بی آب می مانند، بی غذا و نان می مانند، اما هرگز از آرمان خود برای آزادی و هدف خود دست نمی کشند. با جان و خون خود زندگی آزاد می سازند.

در ماه اوت، ۱۰ گریلا و فرمانده دلاورانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. 

بر اساس آمار اعلام شده توسط نیروهای مدافع خلق (ه پ گ) ، با وجود حملات وحشیانه و قدرت فنی، دولت ترکیه در برابر گریلا شکست می خورد. این جنگ بار دیگر به ما نشان داد که چگونه فرزندان خلق کورد به سنگری برای خاک کوردستان تبدیل شده اند.