هاکان اردوغان

هاکان فیدان اصالتاً کورد است. اما همزمان دشمن اصلی خلق کورد به‌شمار می‌رود. جایزه "خدمات شایسته" دولت ترکیه به وی اهدا شده است. این به چه معناست؟ به چه قیمتی این جایزه را به‌دست آورده است؟ قطعاً این جایزه به‌دلیل ناپاکی نسبت به خلقش به وی بخشیده شده است.

زمانی که اردوغان در نشست شورای امنیت ملی به فرماندهان بازنشسته جوایزی اهدا می‌کرد، نوکر وفادار خود را فراموش نکرد. به دلیل خدماتی که در میت (دستگاه اطلاعات ملی) انجام داده بود، مدال "خدمات شایسته" را به وی اهدا نمود. بله، مدال خدمات شایسته! زمانی که می‌گوییم مدال خدمات شایسته، نباید به قهرمانی یا ابتکار و نوآوری فکر کنیم، بلکه به دلیل اعمال قبیح وی در گذشته استخوانی به وی داده و این گونه او را تشویق کرد.

مشخص است که هاکان فیدان یکی از آن افرادی است که در سیاست‌های جنگ طلبانه خارجی حکومت حزب عدالت و توسعه نقش داشته است. چون او ریاست میت را بر عهده داشت و سازمان‌دهنده عملیات‌های پنهانی و مخفیانه بود. ما هاکان را از آن صداهای ضبط شده ای که در اختیار رسانه ها قرار گرفت می‌شناسیم. زمانی که می‌گفت: "از سوریه چند توپ به سمت ترکیه شلیک کنید تا آن را بهانه ای برای جنگ قرار دهیم". اگر قاتلی که در سوریه، عراق و قره باغ خون هزاران بی گناه را ریخته است، از قاتل دیگری مدال افتخار بگیرد، این امری عادی است.

اردوغان هاکان را " جعبه سیاه من" می نامد. اما در حقیقت جعبه ناپاکی و قباحت است. او همزمان برنامه‌ریز قتل عام پاریس نیز می‌باشد. زمانی که سکینه جانسز و اوین گویی و فرد دیگری را در وسط پاریس به شهادت رساند، مقام وی از میت به وزارت امور خارجه ارتقا یافت.

وظایف بسیاری در چهارچوب جنایات علیه بشریت را در میت انجام داد. راه را برای جنایت و قتل عام باز کرد، میهن را به آتش کشید، هزاران انسان را کشت، میلیون ها تن را آواره کرد و در همه جا به خونریزی پرداخت. مانند جنایتکاری حرفه ای مرتکب قتل عام شد، اکنون نیز به عنوان یک قاتل خونریز نمایندگی امور خارجه دولت ترکیه را بر عهده دارد. جایگاه نماینده امور خارجه دولت حزب عدالت و توسعه فقط شایسته فردی مانند هاکان است.

اگر کوردی بتواند در ترکیه مدارج نظامی را تا میت پشت سر بگذارد و سپس به وزیر امور خارجه دولت ترکیه تبدیل شود، خود بسیاری چیزها را آشکار میکند. این نشانه آشکار بردگی و خیانت به هویت، فرهنگ و مردم خود است.

اگر  حتی هویت، فرهنگ و استقلال را کنار بگذاریم، چرا یک نفر تبدیل به جعبه سیاه اردوغان می شود؟ نمی دانم چرا مرا یاد جمال پاشای حزب اتحاد و ترقی انداخت، پدربزرگ جمال پاشا جلاد شاه بود، پدرش پزشک نظامی بود.او در مدارس نظامی و غیره تحصیل کرد، قیام سوریه و بغداد را سرکوب کرد و در منطقه به جمال قصاب، الجزار و صفاح جمال معروف بود. او یکی از شخصیتهای اصلی هر سه نیروی (انور و طلعت و جمال) بود. جمال پاشا با حسرت تورانیسم دست به کار شد. اما می‌گویند که این یک گرجی اهل مدیا یا دوشارما است که به دلیل "خدمات شایسته" نمی تواند در کشورش بماند تا اینکه در تفلیس کشته شد.

هاکان به دلیل خدمات شایسته اش مدال گرفت. اما هیچ اطلاعاتی وجود ندارد تا بدانیم این خدمات شایسته چیست؟ آیا در عملیات های پنهانی در سوریه، عراق، لیبی، قره باغ، پاریس و بسیاری کشورهای دیگر مرتکب چه جنایتی شده است؟ زمانی که در کشورهای فقیر آفریقایی بودند و با فتو همراه بودند، یا زمانی که مخالف فتو بودند، چه می‌کردند؟ روزی ورق باز می‌گردد و همه چیز مشخص می‌شود.

خدمات شایسته‌ای که برای میت انجام داده است، مشخص نیست. اما برخی از مهارت های او آشکار شده است. رابطه او با داعش مانند کنده کاری روی سنگ است.ماجرای کامیون های میت ... رسانه ها گزارش دادند که این کامیون ها به نام زرادخانه و اسلحه برای داعش فرستاده شده اند، بنابراین وی برای شهادت احضار شد.اما اردوغان نگذاشت برود. او می داند چه جنایتی کرده است، وقتی می خواست از میت استعفا دهد تا نماینده مجلس شود، اردوغان دوباره به او اجازه نداد.
جعبه سیاه را برای امور قبیح و جنایتکارانه میخواستند و در نهایت او را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کردند. این گونه از تاریکی میت خارج شد.

میت علیه جنبش آزادی خلق کورد در بسیاری عرصه‌ها، جاسوس‌هایی قرار داده و مرتکب قتل عام شده‌اند. دستور حمله با پهپادها در مخمور، شنگال، سلیمانیه و سرتاسر روژاوا و به ویژه مناطق حفاظتی مدیا و توطئه های مشترک با حزب دموکرات کوردستان-پ‌دک، خدمات شایسته هاکان است.

چون به دستور سلطان اردوغان عمل کرد، چون با شلاق و چاقو از اردوغان حمایت کرد، خوش شانس بود.این را باید دانست؛ تغییر چهره یک شخصیت قاتل از طریق وزارت و هیچ چیز دیگری، او را از ظلم پاک می کند.