هفته شرم، هفته تحقیر روح کوردی

تقویم اوت که با خیانت به ایزدیان آغاز شد و با بی‌صداقتی نسبت به هولیر و قیام خاتمه یافت، با استقبال مقامات حزب دموکرات کوردستان از هاکان فیدان بیش از پیش لکه‌دار شد.

ماه افتخار و ماه سرافکندگی

اوت ماه عجیبی بود! آغاز و پایانش بی صداقتی و ذلت و  میانه اش غرور است، این داستان کوردهاست، داستان دو خط، خط قهرمانی از یک سو و خط خیانت و همکاری با دشمن از سوی دیگر.

رستاخیز و قیام یک ملت از یک طرف و تسلیم شدن و سرافکندگی و کشتار بخشی از ملت در طرف دیگر.

اگر این طرف کورد باشد و طرف دیگر هم کورد، پس اوت نیز هرچند میانه آن به دلیل اولین گلوله عگید ماه شرف و افتخار است، اما به دلیل ۳ و ۳۱ ماه، ماه شرم و سرافکندگی است.

یک لکه ننگ دیگر در ماه اوت

در ۲۳ و ۲۴ اوت، هولیر میزبان یک دشمن قسم خورده، یک تروریست بی‌رحم، کوردی بود که از اجداد خود روی گردان شده بود.مقامات حزب دموکرات کوردستان و دولت باشور از هاکان فیدان خونخوار تا سر حد زانو زدن در مقابل او، استقبال کردند.

لیسیدن چاقوی جلاد

قتل و نسل کشی نهایت تراژدی نیست، بلکه اوج تراژدی زمانی است که قربانی در برابر جلاد زانو بزند و چاقوی او را لیس بزند، یا قربانی تجاوز که خود را فدای متجاوز می کند، عرق او را پاک می کند و او را به خاطر زحماتش تحسین می کند.

فراتر از خیانت

۳۱ اوت و آوردن بعث به هولیر نه ابتدا و نه پایان خیانتهای حزب دموکرات کوردستان است، بلکه اوج کارنامه پر از خیانت و ناپاکی این حزب میباشد. وقتی پدیده ای به اوج خود می رسد، باید مفاهیم و عبارات دیگری برای اعمال آن ابداع شود. اتفاقی که در ۲۳ و ۲۴ اوت در استقبال از هاکان فیدان و زانو زدن و تعظیم در مقابل او رخ داد، حمله به روح کورد بودن است. همان کورد بودنی که سال هاست حزب دموکرات کوردستان خود را به آن آویخته است. اما هیچ کس به اندازه او آن را بی آبرو نکرده است.

تحقیر در درون تحقیر

استقبال از یک تروریست، یک قاتل و یک خون‌ریز اگر به نام سیاست و دیپلماسی موجه باشد (که همه ی اینها هم بر اساس معیار و حفظ کرامت انجام می شود) اما آنچه که هیچ بهانه‌ای ندارد، دو بار تحقیر کردن میزبان است که در حین بازدید، قلمرو او توسط میهمان از سیدکان تا پنجوین مورد تجاوز قرار می گیرد و میزبان سکوت کرده و هیچ اعتراضی نمی کند.

دیگر به حزب دموکرات کوردستان خدمت نشود

هر سال در ۳۱ اوت مردم و رقبای حزب دموکرات کوردستان به یاد خیانتهایش میافتند. انگار این حزب فقط یک لکه سیاه بر پیشانی خود دارد. اما چند سالیست این حزب در کمال پررویی، با افتخار خیانتهای خود را به مردم می فروشد.  یعنی مردم و مخالفان حزب دموکرات کوردستان با مختصر نمودن و کوتاه کردن و محدود کردن خیانتهایش به ۳۱ اوت، بزرگترین خدمت را به این حزب کرده اند.

خیانتهای حزب دموکرات کردستان در ۷۷ سال عمرش برای تمام صفحات تقویم و همه سالها کافیست. اما عبور از سطح خیانت کاری میکند که به دست این حزب، توهین به روح کورد بودن و شکستن کرامت تک تک کوردها و یک ملت، وارد تقویم شده و باید هر سال از ۲۴ تا ۳۱ اوت به عنوان هفته ذلت یک ملت گرامی داشته شود.

یک اسم و چهار دروغ

پ‌دک یا حزب دموکرات کوردستان عراق که نامش دروغی آشکار است، در واقع یک قبیله دیکتاتور غیر کورد و تورانی است. تکه ای از خاک کوردستان و پشت هیچ مبارز کوردی نیست که خنجر حزب دموکرات کوردستان آن را نشکافته باشد.

بزرگترین دروغ‌ها هر روز از دهان پ‌دک بیرون می‌آید و ماشین عظیم رسانه‌ای آن با پول‌های کثیف نفت سیاه، صورت سیاهش را پاک می‌کند.اما آنچه در هفته تحقیر و حمله به روح ملی کورد رخ داد کافی است تا طناب همه دروغ های او را پاره کند و حزب دموکرات کوردستان را از دایره کوردی و کورد بودن بیرون بیاندازد.