تصویر

ه‌پ‌گ: فرمانده فداکار ما شیخموس مَلازگر به شهادت رسید

ه‌پ‌گ اعلام کرد: «فرمانده فداکار آپویی شیخموس ملازگر از فرماندهی منطقه سرحد در تاریخ ۱۸ ژوئن در درگیری با ارتش اشغالگر ترکیه در کوهستان آگری فداکارانه تا آخرین نفس جنگید و قهرمانانه به شهادت رسید.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) گفت: «رفیق ما شیخموس ملازگر، مبارز فداکار و سخت‌کوش حزب ما پ‌ک‌ک و عضو فرماندهی منطقه سرحد، در درگیری با ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه گلی‌داغ در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۴ قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.»

در بیانیه ه‌پ‌گ آمده است: «رفیق ما شیخموس، فرزند دلیر مردم سرحد ما، راه فرزنده بیگ، سیدخان کَر، احسان نوری پاشا، خالد جبری، کرم قولاخاسی و برویه حَسکه تِلی، قهرمانان مقاومت تاریخی مردم سرحد را دنبال کرد. او هدف اصلی خود را تعظیم نکردن در برابر دشمن، عدم پذیرش بی‌عدالتی، آزادی میهن و پاسخگویی در قبال کشتارهای بی‌شماری که بر مردم ما تحمیل شده است، قرار داد. رفیق ما شیخموس در سال ۱۹۹۲ با شخصیت مقاوم و میهن‌دوست خود به صفوف گریلاهای آزادی کوردستان پیوست.

رفیق ما شیخموس که ردپای سفر کوردستانی را که رهبری آپو از نیم قرن پیش از کوهپایه‌های کوهستان آگری آغاز کرد، دنبال کرد، ۳۲ سال در سراسر کوردستان نفس به نفس و فداکارانه جنگید. رفیق ما شیخموس در طول عمر حماسی ۳۲ ساله خود با مشکلات بی‌شماری روبرو شد، بارها مجروح شد، گرسنه ماند، با مشکلات ایدئولوژیکی و تشکیلاتی برخورد کرد، عملیات دشمن را ناکام گذاشت، با شجاعت فراوان در عملیات‌ها شرکت کرد، رفاقتی خالصانه داشت، بدون تردید از وظايف پیشاهنگی خود صیانت نمود و در هر جایی که نيازهای مبارزه وجود داشت، توانست در آنجا آماده باشد. رفیق ما شیخموس با ایستار جوهری، رفاقت خالصانه و زحماتش توانست فرماندهی فداکار آپویی، صفات عالی مبارزاتی، تاریخ ۳۲ ساله و امیدها و آینده آزاد مردم کورد را در شخصیت خود جای دهد. وی در آخرین درگیری با دشمن، به تنهایی در برابر ارتشی ​​موضع گرفت، دلیرانه جنگید و قهرمانانه به شهادت رسید.»

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ همچنین آمده است:

رفیق ما شیخموس فرمانده‌ای دلیر و آپویی بود که آتش بی‌پایان مبارزات آزادیخواهی ما را که در قله‌های کوهستان آگری شعله‌ور بود تقویت کرد و پرچم آن را با افتخار به اهتزاز درآورد. همانگونه که قهرمانان دلاور مردم ما که رفیق ما شیخموس ردپای آنها را طی کرد هرگز فراموش نشدند و مبارزاتشان بزرگ شد و به امروز رسید، راهپیمایی حماسی قهرمانانه رفیق ما نیز بی‌وقفه ادامه خواهد داشت و اهداف مقدسی را که او تمام زندگی‌اش را بدون تردید برای آنها وقف کرد، قطعا پیروز خواهد بود.

ما با این باور و اراده بر مبنایی صحیح قول صیانت کردن از یاد و خاطره رفیق شیخموس را می‌دهیم و به خانواده وی، مردم شریف سرحد و همه مردم میهن‌دوست کورد تسلیت می‌گوییم.

اطلاعات هویتی رفیق ما شیخموس میلازگیر به شرح زیر است:

نام سازمانی: شیخموس ملازگر

نام و نام خانوادگی: ییلماز اونَر

محل تولد: موش

نام مادر- پدر: ملک- حاج احمد

تاریخ و محل شهادت: ۱۸ ژوئن ۲۰۲۴ / سرحد

***** ******

****** ******

************ **********