کژار: روحیه جوانی خیانت نیست، انتقام است

کژار در بیانیه‌ای کتبی حمایت خود را از کارزار «زمان انتقام» اعلام کرد و گفت: «کارزار زمان انتقام، کارزار همه ماست. ما فقط با انتقام شهدای خود می‌توانیم از انقلاب آزادی صیانت کنیم.»

جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) در بیانیه‌ای کتبی حمایت خود را از کارزار «زمان انتقام» که به همت جامعه زنان جوان روژهلات کوردستان (ک‌ژ‌ج‌ر) و جامعه جوانان روژهلات کوردستان (ک‌ج‌ر) راه اندازی شده است، اعلام کرد.

کژار در ابتدای بیانیه خود بر اهمیت نقش زنان و جوانان در جامعه تاکید کرد و گفت: «تا به امروز تاریخ در همه جای دنیا شاهد بوده‌ایم که زنان و جوانان همواره پیشاهنگ انقلاب‌ها و قیام‌ها بوده‌اند. جوانان قدرت و پتانسیل جوامع هستند. روحیه جوانی، روحیه عصیان و مقاومت است. جامعه با زنان و جوانان قوی‌تر می‌شود و آزادی خود را به دست می‌آورند. در تمام انقلاب‌های کوردستان، زنان و جوانان همواره نقش پیشران و پیشاهنگ داشته‌اند. این امر تا امروز ادامه دارد. در انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» هم کسانی که مدام در حال مبارزه هستند زنان و جوانان هستند. در کوچه و خیابان، جوانانی که تنها قدرت و حمایتشان اراده و باور به آزادی بود توسط رژیم خونخوار ایران به وحشیانه‌ترین شکل‌ها به قتل رسیدند. زنان و جوانانی که با تمام قدرت فریاد می‌زدند و آزادی خود را می‌خواستند، شکنجه و زندانی شدند. صدها زن و جوان که خواهان زندگی آزاد بودند توسط رژیم ایران متهم و در برابر دیدگان بشریت اعدام شدند.»

کژار در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه کارزار «زمان انتقام» در مدت کوتاهی در جامعه گسترش یافته است، حمایت خود را از این کارزار با این عبارات اعلام کرد: «کارزار «زمان انتقام» کارزار همه ماست. این کارزار با حرکت‌های زنان و جوانان آغاز شد. ما تنها با گرفتن انتقام شهدای خود می‌توانیم از انقلاب آزادی صیانت کنیم. کارزار «زمان انتقام» به ابتکار جامعه زنان جوان روژهلات کوردستان و جامعه جوانان روژهلات کوردستان آغاز شد و در مدت کوتاهی صدای بلند و فعالیت گسترده‌ای را به ارمغان آورد. این نشان می‌دهد که تمام مردم روژهلات کوردستان و ایران خشم انتقام شهدای خود را در تک تک سلول‌های بدن خود احساس می‌کنند. رژیم ایران وحشیانه به زنان و جوانان حمله می‌کند. او برای ترساندن، اجتناب از مبارزه و مقاومت برای آزادی، به همه روش‌های بی رحمانه متوسل می‌شود. اما زنان، جوانان و تمامی مردم روژهلات کوردستان و ایران حتی یک لحظه نترسیدند و کوتاه نیامدند. قیام علیه این رژیم خونخوار به معنای صیانت از خون شهدایی است که در انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» جان خود را برای آزادی و دموکراسی فدا کردند. لازم است ما به عنوان زنان و جوانان هرگز خیانت را نپذیریم. روحیه جوانی خیانت نیست، انتقام است.»

کژار در پایان بیانیه خود خواستار صیانت از این کارزار شد و بیانیه خود را با این جملات به پایان رساند: «ما به عنوان کژار حمایت خود را از شهید سارا، بشَنگ، تولهلدان، نیکا، سارینا، کومار، حدیث و همه شهدای انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» اعلام و از آنها با احترام یاد می‌کنیم. علاوه بر این، ما اعلام می‌کنیم که برای گرفتن انتقام تمام زنان و جوانانی که توسط دولت فاسد به قتل رسیده‌اند، ما نیز حمایت خود را از کارزار «زمان انتقام» اعلام می‌کنیم. ما بر این اساس کار و مبارزه خود را در همه عرصه‌ها تقویت خواهیم کرد. همچنین از همه زنان و زنان جوان می‌خواهیم که با تمام قوا در این کارزار شرکت کرده و با روحیه انتقام جویانه زندگی کنند. ما انقلاب خود را با انتقام ادامه خواهیم داد، آزادی خود را به دست خواهیم آورد و به زندگی آبرومندانه خواهیم رسید.»