عملیات تپه جودی، روش جنگ گریلای مدرنیته دموکراتیک است

عملیات انقلابی تپه جودی روش جنگ گریلای مدرنیته دموکراتیک است. زره‌پوش و نیرو و تکنولوژی دشمن، با عقیده و شعار "انسان بزرگترین تکنولوژی است" شکست خورد.

 شبکه گریلا تصاویر عملیات انقلابی در تپه جودی در غرب زاپ را که در ۹ اوت انجام شده بود، منتشر کرد. بدون شک این عملیات انقلابی، نه اولین عملیات و نه آخرین آن خواهد بود که در آن ارتش اشغالگر ترکیه رسوا  می شود.

اکنون ۳۹ سال است که گریلا هزاران عملیات انقلابی را با روح فدایی در این خاک انجام داده است. در این زمان که انزوای شدید بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل شده و جنایات جنگی، حملات اشغالگرانه، شکنجه، دستگیری و غارت طبیعت به عنوان اصول حمله سیستماتیک جنگ ویژه تحمیل می‌شود، هر کوردستانی که این تصاویر را دیده باشد، خوشنود شده است. هر مادر گریلا، خواهر و برادر شهدا، هر پدری که فرزندش در زندان می‌باشد، هر زنی که به وی تجاوز شده، هر روستایی که درخت و جنگل‌هایش قطع شده است، پس از دیدن این تصاویر گفته است: "گریلا شکوه ماست، ستمگران را هدف قرار بده".

عملیات انقلابی در تپه جودی، روش جنگ گریلای مدرنیته دموکراتیک است

هر بخش از تصاویر گریلا که حداکثر ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد، شایسته آن است که به یک رمان تبدیل شود. عملیات‌هایی که نیروهای گریلا روزها خود را برای آن آماده می‌کنند و با فداکاری آن را انجام می‌دهند، بدون شک رخدادهای عادی نیستند.

 به ویژه تصاویر عملیات نظامی تپه جودی که در ۹ اوت انجام شد، به صورت زنده به کارکتر و ویژگی جنگ در کوهستان‌های کوردستان اشاره می‌کند. در حالی که ارتش ترکیه  به نیروی تکنولوژی معتقد بوده و فکر می‌کرد در امان است، این عملیات‌ها انجام گرفتند.

در تمام مدت عملیات، آنها نتوانستند سر خود را بلند کرده و حتی یک گلوله شلیک کنند. شعار گریلا این است: "در همه جاست، اما در هیچ جایی نیست. گاهی به‌طور غیرمنتظره ضربات کشنده‌ای وارد می‌کند".

در لحظه ای که سربازها مشغول گفتگو بودند، نیروهای گریلا به آنها نزدیک شدند. بخش اولیه تصاویر قبل از هر چیز دروغ "حملات از فاصله دور برای ایجاد رعب و وحشت" ارتش ترکیه را آشکار کرد. می‌توانیم بگوییم، نیروهای گریلا آنقدر به دشمن نزدیک شده بودند که حتی صدای نفس نظامیان نیز در تصاویر گریلا ضبط شده است. این نیز نشان می‌دهد که عملیات نه برای ایجاد رعب و وحشت، بلکه حمله‌ای کاملا حرفه ای بوده است.

عملیات انقلابی تپه جودی روش جنگ گریلای مدرنیته دموکراتیک است. یعنی زره پوش و نیروی تکنولوژی دشمن، با عقیده و شعار "انسان بزرگترین تکنولوژی است" ازبین برده شد. با ابتکار و نیروی خود در لحظه ای که دشمن هرگز انتظار آن را نداشت، به صورت موفق به آنها ضربه زده؛ بدون آنکه گریلا متحمل هیچ آسیبی شود. می‌توان این گونه روش ضربه‌زدن گریلاهای مدرنیته دموکراتیک را معرفی کرد. اما اگر بخواهیم جزئیات گسترده آن را ببینیم، آن زمان باید به گریلاهایی که در این عملیات شرکت کردند، دقت نماییم.

عملیات گریلاهای یژا استار، امیدی برای همه زنان جهان است

یکی از چیزهایی که در تصاویر عملیات انقلابی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، روش حمله، آرامش، شجاعت و هماهنگی گریلاهای زن بود. در این عملیات آنهایی که اولین نارنجک را به سمت سربازان ترکیه پرتاب کردند و به آنها حمله نمودند، گریلاهای زن بودند. در یک طرف می‌جنگیدند و در طرف دیگر هشدار می‌دادند و تلاش می‌کردند تا از رفقایشان دفاع کرده و با هم هماهنگ باشند.

بدون شک این اولین باری نیست که زنان در کوهستان می‌جنگند. از اولین روزی که ارتش زنان ایجاد شد، تصمیم گرفتند تا به انجام عملیات بپردازند و از سال ۲۰۰۴ تاکنون صدها عملیات انجام دادند. در حملات شرکت نمودند، سلاح به دست گرفته و به ویژه در بخش تک تیراندازی بسیار حرفه ای شدند. عملیات های فدایی بسیاری انجام دادند و صدها گریلای زن در آخرین لحظات برای اینکه به دست دشمن نیفتند، ضامن نارنجکهایشان را کشیدند. آنچه امروز در منطقه تپه جودی دیده شد، بدون شک به این سنت باز می‌گردد. به ویژه، عملکرد نظامی نشان داده شده در این عرصه در ماه گذشته، بالاترین سطح جنگ گریلایی زنان است.

از ۲۰ ژوئیه عملیات هایی که نیروهای یژا استار هر روزه در جبهه‌های زنان انجام می‌دهند، بدون شک گام جدید تاکتیکی می‌باشد. ارتش ترکیه مانند تبهکاران داعش است. بزرگترین ترس آنها کشته شدن به دست زنان است. بدون شک روزانه آنها با این حقیقت روبرو می‌شوند، چون تپه جودی قلعه مقاومت زنان و جنگاوران فدایی زیلان است.

در مقابل شعار "ابتدا زنان را بزنید"، از باکور کوردستان تا روژاوا و باشور کوردستان، اینگونه پاسخ دشمن را می‌دهند و می‌گویند "ما ابتدا شما را خواهیم زد". یعنی  به ارتش اشغالگر و استعمارگر ترکیه حمله می‌کنند.

به همین دلیل مبارزات رادیکال و پیشاهنگی تاریخی گریلاهای یژا استار، به امیدی برای همه زنان جهان تبدیل شده است.

ارتش اشغالگر ترکیه که پس از انجام عملیات متفرق شده بودند، برای آنکه سربازهای خود را نجات دهند، منطقه عملیات را بمباران نمودند. آنها هر روزه منطقه تپه جودی را با جنگنده و تکنولوژی مدرنشان بمباران می‌کنند. اما انسان پس از آنکه این تصاویر را می‌بیند و شاهد این فداکاریست می‌گوید: "شما هر چقدر نیز که بمباران کنید، با جنگنده‌هایتان حمله کنید، دیگر نمی‌توانید این روح را از بین ببرید".