ترس جمهوری اسلامی از پیکر هنرمند آزادی خواه کورد

ترس جمهوری اسلامی الگوسازی جوانان روژهلات از شهید منصور بود، اما ساماندهی فرهنگی و هنری در ایران به خوبی دنبال شده و این مسیر رهروان بیشتری خواهد داشت.

پیکر منصور کریمیان کارگردان کورد اهل سنه که در حملات اخیر رژیم اشغالگر ترکیه به شهادت رسید، به دلیل ممانعت رژیم اسلامی ایران در زادگاهش تشییع نمی‌شود. منصور کریمیان کارگردان اهل روژهلات  کوردستان در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ در بمباران دولت اشغالگر ترکیه علیه روژاوا به شهادت رسید. دولت ترکیه با بمباران مکانها و مناطق غیرنظامی تلاش میکند تا شکست‌های بزرگ اخیر خود را در مناطق خواکورک و زاپ و متینا در برابر مقاومت باشکوه و عملیات سازمان‌یافته ی گریلاهای آزادیبخش کوردستان پنهان نماید. به دلیل این شکست در برابر مقاومت و مبارزه‌ی گریلا، به عنوان سیاست اساسی خود، هر فرصت کوچکی را به نسل‌کشی کوردها تبدیل می‌کند.

انتظار میرفت پیکر کارگردان منصور کریمیان در شهر سنه در روژهلات کوردستان به خاک سپرده شود، اما با وجود همه تلاشها حدود یک هفته است که رژیم ایران از تشییع پیکر وی در آنجا جلوگیری می‌کند. به دلیل ممانعتهای رژیم اسلامی ایران، پیکر شهید منصور کریمیان روز ۷ ژانویه ساعت ۱۰:۳۰ در شهر سلیمانیه در باشور کوردستان، در آرامستان شیخ عباس به خاک سپرده می‌شود.

رفیق منصور هنرمند ۳۹ ساله اهل سنه در ۲۰ سال اخیر به صورت حرفه‌ای در حوزه عکاسی، فیلمبرداری، صدابرداری و کارگردانی فعالیت داشت. وی در چند سال اخیر به دنبال طنین انداز شدن آوازه مبارزان  روژاوا برای خدمت فرهنگی و به تصویر کشیدن آزادی خواهی در این منطقه حضور یافت.

شهید منصور هیچ گاه اسلحه به دست نگرفت، اما دوربینش به مانند سلاحی در برابر جنگ رسانه‌ای فاشیسم به خوبی عمل کرد.

ترس جمهوری اسلامی الگوسازی جوانان روژهلات از شهید منصور بود، اما ساماندهی فرهنگی و هنری در ایران به خوبی دنبال شده و این مسیر رهروان بیشتری خواهد داشت.