تشدید جنگ رسانه‌ای میت علیه آزادیخواهی در کوردستان

نقش‌آفرینی مثبت نیروهای دموکراتیک خلق و پیاده سازی سیستم خودمدیریتی در روژآوا و ناتوانی در اقدامات نظامی و تروریستی، میت را مجبور به تشدید اقدامات رسانه‌ای علیه حزب کارگران کوردستان-پ‌ک‌ک کرده است.

سازمان بدنام میت ترکیه، کنترل رسانه‌های دولتی ترکیه را برای پوشش برنامه‌ای بحران‌آفرین و فاشیستی خود در اختیار دارد. در تازه‌ترین اقدام رسانه‌ای دستگاه جاسوسی ترکیه، یادداشتی دروغین و گفته‌ای با هدف تشدید اختلاف مذهبی در روژاوا منتشر شده است. نقش آفرینی مثبت نیروهای دموکراتیک خلق و پیاده سازی سیستم خودمدیریتی در روژاوا و ناتوانی در اقدامات نظامی و تروریستی، میت را مجبور به تشدید عملیات و اقدامات رسانه ای علیه حزب کارگران کوردستان (پ ک ک) کرده است.
در این یادداشت کذب به نقل از عباس شرقی محقق سوری، پ ک ک  را متهم به مبارزه با اسلام و جمع آوری کلاس های درس قرآن کرده است. عامل رسانه ای میت در این یادداشت آورده است: اتحادیه آل البیت که در منطقه ای که پ ک ک در آن حضور دارد، تاسیس شده است، اعلام کرده که ساختار  شعبه ای آن در سراسر مناطق در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد و به مبارزه با سنی گرایی ادامه خواهد داد. این خط رسانه ای میت در جهت تشدید اختلاف مذهبی در سوریه است و روشنگری گریلا و فعالیت های فرهنگی، این حیله را خنثی می کند.
تدابیر و اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک در تقویت امنیت، دستگیری تروریست های داعشی و فروشندگان مواد مخدر با قدرت دنبال می شود. در مسیر انقلاب باید تمام اخبار مربوط به مبارزات از طریق تریبون های رسمی حزب به اطلاع خلق و افکار عمومی برسد تا تهاجم رسانه ای دشمن خنثی شود.
هفته گذشته نیز خط خیانت در هماهنگی کامل با میت خبری را منتشر کرد که گویا در روستای زنگیدر از توابع گرمک پنجوین در حمله هوایی سه تن از نیروهای گریلا به شهادت رسیده اند. ۱۱ جولای نیز هنگامی که دولت ترکیه خودرویی را در مسیر پنجوین - نال پاریز مورد هدف قرار دادند، در حالیکه سرنشینانش کارمندان عرب زبان شرکت آسیا سل و اهل موصل بودند، در ادامه عملیات رسانه ای میت اعلام شد که سرنشینان خودرو گریلا و فرماندهان آن بوده اند که بعدا با اطلاعیه رسمی آسیاسل معلوم شد که این خبر کذب بوده است. پارتی امروزه همراهی با دستگاه امنیتی ترکیه را بر ضد روح آزادی خواهی خلق برای خود افتخار می داند و در روژاوا نیز این اقدامات با همراهی مزدوران ترکیه رقم می خورد. هماهنگی دستگاه اطلاعاتی ترکیه، ایران و پاراستن پارتی برای ضربه به روح آزادی خواهی در کوردستان برکسی پوشیده نیست. ترکیه و ایران جنگ هیبریدی را علیه کوردها مدت هاست در دستور کار دارند. سالهاست آنان با همراهی خط مزدوری، علیه جنبش آزادی خواهانه خلق تلاش های وسیعی انجام داده اند. رهبران پارتی همواره علنی همراهی و دوستی خود را با دولت فاشیست ترکیه نشان داده و در خفا بستر حضور همه جانبه نیروهای میت را در باشور فراهم کرده اند.
دولت فاشیستی ترکیه همچنان که در تلاش است از لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی خاک کوردستان را اشغال نماید، همزمان تلاش دارد با جنگ رسانه ای، تلاش های آزادی بخش خلق را خنثی و هویت و فرهنگ کوردها را نابود کند. در این میان برخی رسانه های کوردی نیز در راستای تامین اهداف ایدئولوژیک دولت اشغالگر ترکیه این محتوا را مانند زهر به خورد مخاطبین می دهند.
امروز به دلیل یورش و مداخلات دولت ترکیه علیه مبارزه آزادی خواهی خلق کورد، یک جنگ وسیع در ترکیه، سوریه و عراق در جریان است و تشدید جنگ رسانه ای و عملیات روانی میت نیز همچون این یادداشت در همین راستاست.
مبارزه ما و همه فعالان رسانه‌ای کوردستان علیه این اقدامات و در مقابل دولت فاشیست ترکیه و تمامی نیروهای خائن تداوم خواهد داشت. بر این اساس صیانت از یگانه امید خلق کورد، رهبر آپو، نو جنبش آزادی و گریلاها در مقابل خط همکاری – خیانت با قدرت ادامه دارد.