ک‌ج‌د‌ک-ا‌: زلزله‌ی گَملیک نگرانی‌های ما را درباره‌ی‌ امرالی به اوج رساند

ک‌ج‌د‌ک-ا‌ اعلام کرد، پس از وقوع زلزله‌ی ۵/۱ ریشتری گَملیک، نگرانی‌هایمان درباره‌ی‌ وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به اوج خود رسید.

کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک کوردستانی‌های در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-ا‌) به این اشاره کرده است پس از وقوع زلزله‌ی گَملیک، ۱۳ زلزله‌ی ۴/۵ ریشتری اتفاق افتاده است و گفته است: «هیچ خبری درباره‌ی‌ رهبر آپو وجود ندارد که در امرالی تحت انزوای شدید فاشیزم حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) قرار دارد. نمی‌توانند برای انزوای تحمیلی پوششی قانونی ایجاد نمایند، رهبر آپو ۲۴ سال است که تحت شرایط سخت انزوا قرار دارد، از بیماری مزمن رنج می‌برد و درباره‌ی‌ وی هیچ اطلاعی در دسترس نیست، به سبب این زمین لرزه، نگرانی‌های ما افزایش یافته است.»

در ادامه‌ی بیانیه به این اشاره شده است، دولت ترکیه هیچ اطلاعاتی درباره‌ی‌ وضعیت سلامتی و زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارائه نمی‌دهد، به خانواده و وکلا اجازه‌ی ملاقات داده نمی‌شود. این نیز ضد تمامی قوانین بین‌المللی است و آن را محکوم می‌کنیم، از تمامی سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل نمایند.

در اطلاعیه ذکر شده است: «خلق کورد به رهبر آپو به عنوان آینده و خط قرمز خود می‌نگرد. خواستار این است بدون هیچ بهانه‌ای هرچه سریع‌تر انجام ملاقات با خانواده و وکلایش از سر گرفته شود. لازم است سیستم فاشیزم به انزوا و شکنجه‌ی چندین ساله پایان دهد.»

با مجازات انضباطی طولانی مدت و غیرقانونی انزوای رهبر آپو پوشش داده می‌شود. مقابله با سیستم سنگین انزوا و به رسمیت نشناختن آن وظیفه‌ی اصلی ماست. لازم است تمامی سازماندهی و خلق و دوستانمان برای شکست انزوا به پاخیزند و این کارزار را گسترش دهند.»

تاکید کرده‌اند، تلاش برای منزوی کردن مبارزات آزادی‌بخش خلق کورد و اراده‌ی کورد که در شخصیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجرا می‌شود هرگز به نتیجه نخواهد رسید و خلق کورد قطعا همراه با رهبرش به آزادی خواهند رسید.

در پایان درخواست کرده‌اند اطلاعاتی درباره‌ی‌ وضعیت و زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعلام شود و آن‌ها نیز هرجا که حضور داشته باشند به اعتراض ادامه خواهند داد.