جمع‌بندی کارگاه آموزشی شنگال: فکر رهبر آپو در تمامی عراق ترویج خواهد یافت

در کارگاه آموزشی زنان ایزدی و عرب اعلام شد که ابتکار عملی مشترکی را برای ترویج فکر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در تمامی موصل و عراق اعلام می‌کنند.

کارگاه آموزشی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) و زنان عرب در شنگال به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با جمع‌بندی ۵ نکته‌ای به پایان رسید.

این کارگاه با شعار «ژن، ژیان، آزادی، ما آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین می‌کنیم» با شرکت ۱۶۰ زن ایزدی و عرب و چند وکیل از سراسر شنگال به این کارگاه پیوستند. پس از انجام گفت‌و‌گوها جمع‌بندی این کارگاه آموزشی منتشر شد.

در این جمع‌بندی توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه شدیدا محکوم گردید، شهدای «شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید» و شهدای ۷۴مین فرمان گرامی داشته شدند.

تاکید شد، در شخصیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مبارزات خلق‌های فرودست و پروژه‌ی آزادی زن در قرن بیست و یکم مورد هدف قرار گرفتند. همچنین در این کارگاه آموزشی درباره‌ی‌ مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در برابر نیروهای توطئه‌گر مورد گفت‌و‌گو قرار گرفت.

زنان تاکید کردند، پارادایم ملت دمکراتیک تنها راه‌حل‌ برای مشکلات در کوردستان و خاورمیانه و جهان است و اعلام کردند به عنوان زنان ایزدی و عرب این پارادایم را رهبری می‌کنند.

زنان اعلام کردند در ۲۶مین سالگرد توطئه می‌گوییم دیگر نه به سیستم امرالی و زمان آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فرارسیده است.

زنان در ۵ نکته وظایف و مسئولیت خود را برای مبارزات علیه سیستم شکنجه را اعلام کردند، که به شرح زیر می‌باشد:

«۱- ما به عنوان زنان ایزدی خود را مدیون رهبر آپو می‌دانیم. افکار و فلسفه‌ی رهبر آپو بار دیگر بذر امید و حیات آزاد را در ما کاشته است. ما آزادی خود را در آزادی جسمانی رهبر آپو، انتقام ۷۴مین فرمان، انتقام هزاران زن ایزدی که در فرمان به قتل رسیده‌ و اسیر شده و ربوده شده‌اند، در آزادی جسمانی رهبر آپو و‌ خودمدیریتی شنگال می‌بینیم. برای رسیدن به این هدف و امید به مبارزه ادامه می‌دهیم.

۲- برای پایان دادن به سیستم شکنجه‌گری و فروپاشی دیوارهای زندان امرالی و تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو، تضمین خودمدیریتی شنگال و برپایی پارادایم ملت دمکراتیک هرچه از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد. به هر طریق ممکن ما به عنوان جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) و مجلس زنان عرب شنگال، بار دیگر در این کارگاه آموزشی آزادی رهبر آپو را اساس کار و مبارزه خود و حفاظت از موجودیت و هویت خود قرار داده‌ایم. بنابراین در ۲۶مین سالگرد توطئه، مبارزه و مقاومت خود را در برابر انواع حملات، استراتژی جنگ و اشغال‌گری افزایش خواهیم داد.

۳- مهم‌ترین نکته‌ای که در این کارگاه آموزشی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت، ترویج اندیشه‌ و فلسفه‌ و پارادایم رهبر آپو بود. ما به عنوان زنان ایزدی-عرب راه‌ها و راه‌های گسترش و ترویج اندیشه‌ی رهبر آپو را در شنگال و دشت نینوا و در سراسر عراق مورد بحث و بررسی قرار دادیم. برای اینکه دفاعیات رهبر آپو مطالعه گردد، آموزش‌های بیشتری را در مورد اندیشه‌ی رهبر آپو در مجالس و آکادمی‌ها توسعه و‌ترویج خواهیم داد. درک رهبر آپو مستلزم خواندن درست افکار رهبر آپو است. از طریق این دیدگاه تمام آموزش‌های خود را بر اساس مطالعه‌ی دفاعیات و بیانات رهبر آپو متمرکز خواهیم کرد.

۴- به منظور افزایش و گسترش مبارزه‌ با توطئه‌ی بین‌المللی که در شخص رهبری آپو علیه تمامی خلق‌ها و زنان شکل گرفته است، برای ایجاد کمیته‌ای متشکل از زنان ایزدی- عرب به نام ابتکار عمل برای آزادی جسمانی رهبر آپو تلاش خواهیم کرد.

۵- رهبر آپو راه حفاظت از موجودیت و فرهنگ و باور و هویت خلق ایزدی را در بازگشت به سرزمین مقدس می‌داند، راه جلوگیری از نسل‌کشی و فرمان و تهدیدات که تاکنون علیه جامعه ایزدی ما وجود دارد را افزایش قدرت حفاظتی و تضمین خودمدیریتی شنگال می‌بیند. ما مبارزه خود را برای آن افزایش خواهیم داد و برای بازگشت ملت به سرزمین خود کار و مبارزه خواهیم کرد.»

در پایان از همگان می‌خواهیم در کارزار آزادی به وظیفه‌ی وجدانی و اخلاقی خود عمل نمایند، می‌گوییم: «دیگر سیستم امرالی کافی است، دیگر عدم رابطه‌ی مطلق علیه رهبر آپو بس است ، زمان آزادی رهبر آپو فرا رسیده است، زمان، زمان زندگی کردن با رهبر آپو است.»