روزنامه‌نگاران مصری فراخوان متوقف کردن اشغالگری‌های ترکیه را دادند

روزنامه‌‌نگاران مصری اعلام کردند که برای آنکه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه عراق، باشور کوردستان، سوریه و روژاوا متوقف شود، به یک جنبش عربی نیاز می‌باشد.

واکنش‌ها به حملات اشغالگری ترکیه

در ارتباط با اشغالگری‌های دولت ترکیه علیه باشور کوردستان، عراق،‌ سوریه و روژاوا، روزنامه‌نگاران مصری با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کردند.

روزنامه‌نگار مصری، فتحی محمود اعلام کرد که اشغالگری دولت ترکیه در سوریه و عراق چیز جدیدی نیست و اشاره داشت که در عین‌حال این اشغالگری نشانگر اینست که رژیم ترکیه از شرایط سیاسی دشواری می‌گذرد.

محمود اشاره کرد که این حملات بر روی غیرنظامیان بی‌گناه تاثیر می‌گذارد و زیرساخت‌های مناطق کوردی را هدف قرار می‌دهد. او اعلام کرد که این امر به معنای نقض تمام معیارها، پیمان‌نامه‌ها و قوانین انسانی بین‌المللی است.

روزنامه‌نگار مصری، ولید الرَمالی نیز در مصاحبه خود که از طریق تلفن انجام داد، بیان کرد که در گزارش‌های آمریکا نشان می‌دهند بیش از ۳۰۰ تانک ترکیه به خاک عراق وارد شدند و توجه‌ها را به موضع دوئل اعراب علیه اشغالگری ترکیه معطوف داشت. الرمالی چنین گفت‌: ‌«کمیته‌ای عربی برای روبرو شدن با تعرضات ترکیه علیه کشورهای عربی باید ایجاد می‌شد، اما متاسفانه بصورتی ناگهانی متوقف شد و ما دیگر چیزی درباره آن نمی‌شنویم، همچنین هیچ تصمیمی عملی نشده است.

موضع اعراب در مقابل حملات علیه عراق بسیار ضعیف است. برخی طرفین عراقی نیز در روبرو شدن با اشغالگری بی‌تفاوت هستند. خانواده بارزانی برای اشغالگری از آنکارا پشتیبانی می‌کند. همچنین باید کشورهای عربی علیه حملات ترکیه حرکت کنند، زیر این حملات علیه تمام کشورها می‌باشد.‌»