انزوای امرالی و حملات اشغالگرانه محکوم شدند

مجلس جوانان پ‌ی‌د، اتحاد زنان جوان، کنگره اسلام دمکراتیک و اهالی منطقه شمال و شرق سوریه، انزوای امرالی و حملات اشغالگرانه را محکوم کردند.

انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه محکوم شدند.

در این چارچوب،‌ جوانان حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د) در کانتون‌های جزیره،‌ منبج، رقا و شهر حلب، بیانیه‌های مشترک دادند.

در این بیانیه تحمیل ‌«مجازات انضباطی» علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی دولت اشغالگر ترکیه، محکوم شد.

جزیره

جوانان پ‌ی‌د، طی بیانیه‌ای گفتند که برای هدف گرفتن گریلاهایی که حماسه‌های قهرمانی انسانی را در مقابل فاشیسم ترکیه‌، عملی می‌کنند، دولت ترکیه تلاش می‌کند روستاهای باشور کوردستان را خالی از سکنه کند.

در این بیانیه، جوانان سازمان‌های حقوقی بین‌المللی را فراخواندند که به وظایف خود برای شکست دادن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و انجام و کار و کنش برای عملی ساختن آزادی جسمانی او، عمل کنند.

منبج

مجلس خانواده‌های شهدا در کانتون منبج در استادیوم ۴ آوریل بیانیه دادند.

در این بیانیه گفته شد که تحمیل مجازات انضباطی ۳ ماه دیگر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی دولت اشغالگر ترکیه و ممنوعیت ملاقات با وکلا و خانواده او،‌ نقض حقوق انسانی است.

مجلس با دادن بیانیه‌ای، سکوت بین‌المللی در مقابل اعمال دولت ترکیه علیه زندانیان سیاسی و دیگر زندانیان را محکوم کرده و سازمان‌های حقوق بشری و کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) را فراخواندند که بصورتی جدی درباره شکست دادن انزوای تحمیلی و عمل به آزادی جمسانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، اقدامی انجام دهند.

رقا

در همان چارچوب کنگره اسلام دمکراتیک در کانتون رقا طی بیانیه‌ای حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه منطقه و باشور کوردستان را محکوم کرد.

در این بیانیه گفته شد که دولت اشغالگر ترکیه به دروغ و بهانه‌های خود ادامه می‌دهد و همیشه با بدنبال بهانه می‌گردد تا اهداف و طمع‌کاری عملی کند. مثال این امر نیز ۱۳ سال است در سوریه قابل مشاهده می‌باشد، که چه بر سر سوریه و  خلق آن آورده است.