اسقف کلیسای فرات: عبدالله اوجالان پل صلح را برای همه ساخت

ابتکار مردمی سوریه برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان از ۱۴ می به بازدیدهای خود از احزاب سیاسی، قبایل، خردمندان و نمایندگان اقشار اجتماعی ادامه داده است.

بازدیدهای ابتکار مردمی در شمال و شرق سوریه در چارچوب کارزار جهانی که در اکتبر ۲۰۲۳ برای خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد آغاز شد، ادامه دارد.

هیئتی متشکل از فرزنده مونزور سخنگوی ابتکار آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان، نوحه عمر و فواد کولی، از اسقف موریس آمسیح کلیسای جزیره و فرات بازدید کردند.

در این بازدید، ابتکار اطلاعاتی در مورد کارزار آزادی که با خواست آزادی جسمانی برای عبدالله اوجالان آغاز شده است، ارائه کرد.

اسقف موریس آمسیح کانتون جزیره و فرات گفت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، نلسون ماندلای عصر ما و کلید راه‌حل خاورمیانه است.

آمسیح گفت: «رهبر عبدالله اوجالان برای آزادی و خواهری-برادری مردم همه چیز را تحمل کرد. ما برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان دعا می‌کنیم. امیدواریم هر چه زودتر آزاد شود تا راه آزادی و انسانیت خود را تکمیل کند. او عشق را به همه القا کرد. او پل عشق و صلح را برای همه ساخت.»

آمسیح با امید به اینکه این ابتکار به کلیساهای سراسر جهان گسترش یابد، افزود: «زیرا رهبر عبدالله اوجالان قلب خود را نه تنها به روی کوردها، بلکه به روی همه خلق‌ها باز کرد. ما برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان و امنیت و ثبات منطقه دعا می‌کنیم.»

این دیدار با اهدای دفاعیات و کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به موریس آمسیح توسط اعضای ابتکار به پایان رسید.