تصویر

فرمانده بریتان نورحق چیا به شهادت رسید

ه‌پ‌گ با بیان اینکه بریتان نورحق چیا یکی از اعضای فرماندهی ناحیه گابار به شهادت رسید، گفت: «او می‌دانست که چگونه در هر لحظه از زندگی انقلابی خود یک مبارز آپویی وظیفه‌شناس و کادر پ‌ک‌ک-پاژک باشد.»

بیانیه شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«در جریان درگیری و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه ماوا در گابار در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴، فرمانده ارزشمند ما زن دلیر مردین، رفیق ما بریتان نورحق چیا از اعضای فرماندهی ناحیه گابار با مقاومت فداکارانه تا آخرین نفس جنگید و به شهادت رسید.

رفیق ما بریتان که با توجیه مبارزه گریلایی و زمینه‌ساز عملیات‌های شدید و موثر توانسته بود به ظلم، شکنجه و اعمال ضد انسانی دشمن پاسخ دهد، در هر لحظه انقلابی خود توانست یک مبارز آپویی وظیفه‌شناس و کادر پ‌ک‌ک-پاژک باشد. زندگی رفیق ما بریتان که در طول حیات گریلایی خود می‌خواست لایق زحمات و جانفشانی‌های رهبری و شهدای دلاور ما باشد، هر لحظه را در گریلا با معنا زندگی کرد. رفيق ما كه هميشه مسئولیت‌پذیری را به بودن به یک مانع انتخاب كرده است، با انقلابی بودن و انجام كارهای مهم در سراسر كشور كوردستان، اين موضع را در عمل به اثبات رسانده است. رفیق ما بریتان که در سطوح مختلف، از فرمانده تیم گرفته تا فرمانده ناحیه وظایفی را بر عهده داشت، با پیشاهنگی طبیعی خود در زندگی، توانست آثاری محو نشدنی در قلب همه رفقایش به جای بگذارد.

رفیق ما بریتان که همیشه سوی و دلش با باکور کوردستان می‌تپید، خشم خود نسبت به دشمن را به توجیهی برای انجام عملیات‌های بزرگ تبدیل می‌کرد. رفیق ما که فرماندهی بسیاری از عملیات‌ها علیه دشمن را بر عهده داشت با مشارکت فداکارانه خود توانست به یک فرمانده نمونه یژا استار تبدیل شود.

ما به عنوان رفقایش به خانواده ارزشمند و میهن‌دوست رفیق بریتان و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم و بر قول خود تاکید می‌کنیم که قطعا آرزوهایشان را در کوردستان آزاد که آرزوی آن را داشتند زنده نگه می‌داریم.

مشخصات رفیق ما بریتان نورحق چیا به شرح زیر است:

نام سازمانی: بریتان نورحق چیا

نام و نام خانوادگی: سلطان داغ

محل تولد: ماردین

نام مادر- پدر: فاطمه- رجب

تاریخ و محل شهادت: ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ / بوتان»

**** ****

***** *****

***** *****

**** ****

***** ******