تصویر

"Xebatê Zaroka" آغاز شد

"Xebatê Zaroka" (فعالیت کودکان) که شامل تئاتر، آموزش موسیقی و نمایش فیلم است، آغاز شده است. کودکان ۹-۱۲ ساله روزهای رنگارنگی را با آموزش به مدت سه ماه تجربه خواهند کرد.

فعالیت‌های کودکان

پروژه «روزهای تئاتر» که به طور مشترک توسط جنبش فرهنگ و هنر دموکراتیک مزوپوتامیا (TEV-ÇAND)، جنبش فرهنگ و هنر زنان (هلال زرین) و کمیته کودکان شلیر در سال گذشته برگزار شد، پروژهای هنری جامع‌تری با نمایش فیلم و ایجاد گروه‌های موسیقی در ۸ ژوئن کودکان را گردهم آورد.

در چارچوب این پروژه که با تیمی متشکل از ۱۵ نفر انجام شد، پروژه‌های فرهنگی و هنری در شهرهای رمیلان و دِرک در شمال و شرق سوریه و اردوگاه نوروز برگزار شد. ۱۲ گروه تئاتر کودک از جمله کانتون شهبا و کوبانی ایجاد شد. علاوه بر این، گروه کودکان فَراشین که شامل فرزندان کسانی است که در جنگ برای آزادسازی شمال و شرق سوریه جان خود را از دست دادند، در رمیلان تأسیس شد و معلمانی آموزش دیدند. بازی‌های گروه‌ها از افسانه‌های کلاسیک کوردی ساخته شده است. بازی‌هایی مانند Pîre Rovê، Şêr û Mişk، Çuk û Pore، Mişk û Pisîk آماده شدند. چهار نمایشنامه در رمیلان و دِرک؛ سه بازی در قامشلو برگزار شد. برای بازی‌ها آهنگ‌هایی ساخته شد و بچه‌ها این آهنگ‌ها را خواندند. با این طرح جشنواره کودک در منبج برگزار شد. علاوه بر این، گروه‌های رقص و موسیقی کودکان نیز از این پروژه حمایت کردند. این پروژه توسط شهرداری دورانگو، انجمن Fonti Di Pace، سازمان Societa in Formazione، Teatro Degli Incontri، Teatro Ura  و Oltreunpo Teatro  از موسسات کشور باسک، از رم نیز Comunita Brasiliana در رم حمایت شد. این موسسات همچنین از مطالعات امسال حمایت می کنند.

تقویت ویژگی‌های خلاقانه خود

گروه‌های هنری کودک که سال گذشته فقط شامل فعالیت‌های تئاتری بودند، امسال علاوه بر تئاتر سه ماهه، شامل آثار موسیقی و نمایش فیلم نیز خواهند بود. به عنوان مکمل آموزش در مدارس، هدف آن این است که کودکان در تابستان از زمان خود بهتر استفاده کنند و مهارت‌های خلاقانه خود را از طریق آموزش هنری توسعه دهند.

آموزش‌های هنری برای ۵۰ کودک

آموزش‌هایی که قرار است در مرکز فرهنگ و هنر دجله اجرا شود، حدوداً ۵۰ کودک را در دو روز در هفته شامل می‌شود. شوان جزیره، شَوزان محمود و اَکین رونی کودکان ۹ تا ۱۲ ساله را آموزش خواهند داد. علاوه بر سخنرانی، گشت و گذارهای مختلف و فعالیت‌های زیست‌محیطی در محدوده آموزش برگزار می‌شود. خانواده‌هایی که از مراسم‌های سال گذشته راضی بودند، امسال نیز با علاقه فراوان از فعالیت‌های هنری فرزندان خود حمایت می‌کنند.

یک تابستان خوب برای کودکان

به مدت سه ماه، دپارتمان موسیقی آموزش ساز، تمرین گروه کُر (همخوانی)، آموزش نت و همچنین درس سلفژ را ارائه خواهد کرد. در بخش تئاتر، آموزش بازیگری، نویسندگی، نمایشنامه، صدا و دیافراگم و آموزش ژست و میمیک داده می‌شود. ضمناً هر هفته با برگزاری یک مراسم اجتماعی از رشد جسمی و روحی کودکان حمایت می‌شود. کودکان تابستان بسیار خوبی را با فعالیت‌های فراوان، از نمایش کارتون گرفته تا پروژه‌های هنری و فرهنگی ورزشی و کنسرت، خواهند داشت. کودکان از شهر دِرک در جشنواره کودکان که هر ساله در ۱ سپتامبر برگزار می‌شود، با یک تئاتر و گروه کُر کودکان که در نتیجه آموزش‌های امسال پدیدار می‌شود، شرکت خواهند کرد.