در تورنتو ۱ مه گرامی داشته شد

۱ مه روز جهانی کارگر در شهر تورنتوی کانادا گرامی داشته شد.

روزجهانی کارگران و زحمتکشان

در کانادا، کوردستانی‌ها به جشن اول ماه مه که با پیشاهنگی کارگران و ستمدیدگان برگزار شد پیوستند.
در راهپیمایی اول ماه مه روز جهانی کارگر که با پیشاهنگی اتحادیه‌های کارگری و تشکل‌های مهاجران در تورنتوی کانادا برگزار شد، احزاب و سازمان‌هایی از هر ۴ بخش کوردستان حضور پیدا کردند و شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل برای مسئله کورد» سر داده شد. در این راهپیمایی، اعلام شد که همه مشکلات در خاورمیانه با سیستم کنفدرالیسم دموکراتیک قابل حل است.
این راهپیمایی توسط بسیاری از اتحادیه‌ها و سازمان‌های مهاجران سازماندهی شده بود. مرکز جامعه دموکراتیک کورد، بسیاری از احزاب سیاسی، سازمان‌های چپ-سوسیالیست، سازمان‌های محیط زیستی، سازمان‌های زنان و بسیاری از انجمن‌های مهاجران و پناهندگان در این راهپیمایی شرکت کردند.
راهپیمایی اول ماه مه امسال که در آن حضور کوردستانی‌ها و فلسطینی‌ها پر رنگ بود، از میدان ناتان فیلیپس تورنتو آغاز شد. در این راهپیمایی توجه‌ها به جنگ در فلسطین، کوردستان و اوکراین جلب شد.
کوردستانی‌ها علاوه بر دستور کار اصلی، انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به کوردستان را مورد توجه قرار دادند. همچنین با بروشورهایی که تهیه شده بود فعالیت‌های جمعی انجام شد.