تصویر

کوردها در استراسبورگ از سی‌پی‌تی می‌خواهند به وظایف خود عمل کند

برای اینکه شورای اروپا و سی‌پی‌تی در برابر انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کند، کوردها به همراه دوستان خود در استراسبورگ دیدار کردند.

انگین سَوَر رئیس مشترک ک‌ج‌د‌ک-اروپا و انگین یورتسَوَر رئیس مشترک DEM-NED، قبل از شروع راهپیمایی در استراسبورگ با خبرگزاری فرات صحبت کرده و به سکوت نهادهای اروپایی در برابر انزوا اعتراض کردند. آنها همچنین از کمیته مقابله با شکنجه (سی‌پی‌تی) خواستند تا به وظایف خود عمل کند.

انگین سَوَر رئیس مشترک ک‌ج‌د‌ک-اروپا یادآور شد: «رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که در انزوا قرار دارد و خلق کورد ۲۵ سال است که علیه انزوا و در مقابل نهادهای اروپایی اعتراض می‌کنند.»

انگین سَوَر گفت: «خواسته خلق کورد این است؛ رهبر آپو هویت خلق کورد است. رهبر آپو آزادی خلق کورد است. سی‌پی‌تی و شورای اروپا باید به این پاسخ دهند: در امرالی چه می‌گذرد؟ چرا ملاقاتی با رهبر آپو وجود ندارد؟»

انگین سَوَر با بیان اینکه خلق کورد در آینده اقدامات بیشتری انجام خواهند داد یادآوری کرد که کارزار ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ برای آزادی عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد آغاز شد. وی گفت: «خلق کورد در همه زمینه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. سی‌پی‌تی و شورای اروپا باید به همکاری (با دولت ترکیه) و سکوت خود پایان دهند و به خواسته‌های برحق خلق کورد پاسخ دهند.»

انگین یورتسَوَر رئیس مشترک DEM-NED نیز با بیان اینکه باید آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تضمین شود گفت: «مبارزه برای آزادی خلق کورد در شخصیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجان تجلی یافته است. انزوای وی، انزوای ماست.»

انگین یورتسور گفت: «رفع انزوا کافی نیست، او باید آزاد و در میان خلق خود باشد. این برای ما مسئولیت و دِینی اخلاقی است.» انگین یورتسور از همه خلق کورد و دوستانشان خواست به این مبارزه طولانی مدت بپیوندند.