مادر یک زندانی سیاسی: می‌خواهیم از عبدالله اوجالان مطلع شویم

نجلا آلکان مادر یک زندانی سیاسی گفت: «ما می‌خواهیم از وضعیت آقای اوجالان مطلع شویم. آنچه زندانیان ما می‌خواهند، ما هم می‌خواهیم».

زندانیان سیاسی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل دموکراتیک مسئله کوردستان در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ دست به اعتصاب غذا زدند و اعلام کردند که پس از ۴ آوریل وارد مرحله جدیدی از کنش خود شده‌اند. زندانیان تصمیم گرفتند دادگاه را تحریم کنند و با خانواده خود تلفنی صحبت نکنند و برای ملاقات با خانواده خود بیرون نروند. نجلا آلکان، مادر زندانی جهان آلکان که در زندان تیپ H اسکی شهیر به سر می‌برد، گفت که خواسته زندانیان خواسته آنهاست.

آلکان با بیان اینکه پسرش تعدادی بیماری‌ مزمن دارد، گفت: «پسرم ۲۰ سال است که در زندان است. از آن زمان تا امروز پسرم به بیماری‌های زیادی مبتلا شده است. پسرم آنژیوادم داشت و تحت عمل قلب قرار گرفت. فتق کمر و بیماری معده و پوست هم دارد. اخیراً پسرم به بیمارستان منتقل نشده است. تمام درخواست‌های ما بی‌پاسخ مانده است. ما این وضعیت را قبول نداریم. بسیاری از خانواده و دوستان من پشت سر زندانیان هستند.»

مادر آلکان به کنش زندانیان اشاره کرد و اعلام کرد که باید در مورد وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاع رسانی شود و اینگونه بیان کرد: «دولت بسیار تلاش می‌کند رهبر یک خلق را منزوی کند و کاری کند که او فراموش شود. اما او هرگز فراموش نخواهد شد. آنچه زندانیان ما می‌خواهند ما نیز می‌خواهیم. ما می‌خواهیم راه را برای مذاکره باز کنیم و مسئله کوردستان را با روشی دموکراتیک حل کنیم. خلق کورد دیگر خواهان جنگ و درگیری نیستند. ما به عنوان مادران زندانیان می‌خواهیم از وضعیت آقای اوجالان مطلع شویم. تا زمانی که مطالبات زندانیان پذیرفته شود، تلاش خواهیم کرد تا این مطالبات آنها را بیان کنیم.»