تحصن‌های برای عدالت ۱۱۴ روز است که ادامه دارند

تحصن‌های برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در چندین شهر ادامه دارند.

تحصن‌های برای عدالت بستگان و خانواده‌ی زندانیان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای آمد و اِلح و وان، مردین، مرسین و استانبول ادامه دارد. در این تحصن‌ها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد، مادران جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند.

در تحصن برای عدالت شهر مردین‌، عطیه یلماز از مادران صلح اعلام کرد که آن‌ها خواستار صلح و آزادی هستند، خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی هستند و گفت: «اردوغان دیگر ظلم کافی است»، سپس گفت: «ما برای باز کردن راهی تحصن برای عدالت را انجام می‌هیم‌. تا رسیدن به هدف، به تحصن ادامه خواهیم داد.»

در تحصن برای عدالت شهر ازمیر، پریهان‌ کورتاک از مادران صلح اعلام کرد، در ماه رمضان از وزارت دادگستری می‌خواهیم زندانیان را آزاد نماید، در ادامه به عدم اطلاع از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید ورزید و گفت: «سه سال است که رهبر ما اجازه‌ی ملاقات با وکلا و خانواده‌ی خود را ندارد. حکومت خوب بداند هر کاری هم انجام دهد، قادر نیست رهبر خلق کورد و زندانیان را تنها نگه دارد. حل مسئله‌ی کورد با رفع انزوا امکان‌پذیر است. انزوا را نمی‌پذیریم و خواستار حل مسئله‌ی کورد هستیم.»

در تحصن برای عدالت شهر مرسین‌، نافیه سوان از مادران صلح اعلام کرد، آن‌ها خواستار رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی جسمانی وی هستند، در ادامه درخواست کرد که مطالبات زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا اجرا شود.