یاد دنیز گزمیش و رفقایش گرامی داشته شد: مبارزاتشان در کوردستان ادامه خواهد یافت

یاد دنیز گزمیش و یوسف آسلان و حسین اینان بر روی مزارشان گرامی داشته شدند و در آن گفته شد: «مبارزاتشان در کوردستان ادامه خواهد یافت. مبارزات ما را روشن کرده و راه را برای ما باز می‌کنند.»

یاد پیشگامان جنبش انقلابی ترکیه دنیز گزمیش و یوسف آسلان و حسین اینان که  ۵۲ سال پیش اعدام شده بودند، بر روی مزارشان در آرامستان کاراشیکای آنکارا گرامی داشته شدند، در این یادبود که توسط سازمان‌های توده‌ای دمکراتیک تدارک دیده شده بود، تولای حاتم‌ اوغوللاری و تونجر باکرهان رؤسای مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و چندین عضو احزاب سیاسی حضور داشتند.

«راه ما را روشن می‌کنند»

تولای حاتم‌ اوغوللاری اعلام نمود، دنیز و حکمت و کایپاکایان و ماهر و مظلوم و‌ سکینه و سیوه و‌ دیگر پیشگامان، مبارزاتی انقلابی و سوسیالیستی را برای ما به ارث گذاشته‌اند و ما نیز به شکلی شایسته به این مبارزات ادامه می‌دهیم، در ادامه گفت: «هرگز آن‌ها را فراموش نخواهیم کرد، زنده باد مبارزات انقلابی ما، زنده باد مبارزات سازمان‌یافته‌ی ما، زنده باد مبارزات میهن‌دوستانه‌ی ما.»

تونجر باکرهان به زبان‌های کوردی و ترکی به سخنرانی پرداخت و اعلام نمود مبارزات دنیز و رفقایش در هر چهار بخش کوردستان ادامه خواهد یافت و در ادامه گفت: «آن‌ها مبارزات ما را روشن کرده و راه را برای ما باز می‌کنند . با احترام به آن‌ها درود می‌فرستیم. تا رسیدن به نتیجه، مبارزه ادامه خواهد یافت. ما معتقد هستیم در این مبارزه پیروز خواهیم شد.»