آنها امنیت خود را خود تامین می‌کنند

تامین امنیت محله اشرفیه و شیخ مقصود حلب توسط اهالی محله انجام می‌شود که دفاع از خود را اساس قرار می‌دهند.

سازماندهی خوددفاعی در حلب

فاطمه محمد (۴۳ ساله) در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) ، خود دفاعی را وظیفه و مسئولیت اصلی آنها دانست و گفت: «اگر ما امنیت محله خود را حفظ نکنیم، هر کسی می‌تواند به راحتی وارد شود. اگر امنیت محله خود را تامین نکنیم، نمی‌توانیم سرزمین خود را امن کنیم. ما می‌توانیم با تامین امنیت در مکان‌های کوچک، زندگی آرامی ایجاد کنیم. اگر شیخ‌مقصود به سنگر مقاومت تبدیل شده است، این به خاطر خود دفاعی است. زنان، کودکان، سالمندان وظیفه خود دفاعی را انجام دادند و اینگونه بود که به این درجه رسیدیم. اگر دفاع مشروع ما قوی نبود، نمی‌توانستیم در چنین جنگ سنگینی بجنگیم و نمی‌توانستیم با مقاومت نام خود را در تاریخ بنویسیم. ما به عنوان ساکنان شیخ مقصود دست به دست هم دادیم،  خود دفاعی را سازماندهی کردیم و در مقابل تبهکاران ایستادیم. دفاع از خود جنبه‌های مختلفی دارد و زنان آن را هدایت و پیشاهنگی می‌کنند.»

خود دفاعی نباید ضعیف باشد

 لقمان قادر حسین (۵۰ ساله) نیز با بیان اینکه دفاع از خود باید قدرتمند باشد، گفت: «هر کوردی باید از کوچه‌ها، محله و خانواده خود محافظت کند، نظامی که متکی به توان خود باشد شرط است و پیروز خواهد شد. این خیابان‌ها، این محله‌ها شاهد یک مقاومت بی‌نظیر هستند، ضعف سیستم خود دفاعی به معنی نابودی در جنگ است.با یک خود دفاعی سازمان یافته، می‌توانیم از خیابان‌های خود محافظت کنیم، از سیاست‌های جنگ ویژه جلوگیری کنیم. ما مدافع خودمان هستیم. بنابراین افراد سازمان یافته می‌توانند خود دفاعی سازمان یافته ایجاد کنند.»

گشت‌هایی که در شب و روز ادامه دارند

 شیرین خشمان (۳۳ ساله) با بیان اینکه از سال ۲۰۱۸ به بعد به گشت‌زنی پرداخته است، گفت: «در مقاومت شیخ مقصود احساس نیاز به دفاع از خود کردیم. خود دفاعی مهمتر از نان و آب است. زنان آینده جامعه را از طریق خود دفاعی می‌سازند. خود دفاعی برای هر فردی لازم است. فرد بدون خود دفاعی نمی‌تواند از جامعه محافظت کند. اگر جنگ انقلابی خلق در شیخ مقصود نبود، شیخ مقصود امروز وجود نداشت. به همین دلیل شبانه روز در محله خود به گشت‌زنی می‌پردازیم».

این یک وظیفه برای ما است

 وحید علی صبری با بیان اینکه با وجود کهولت سن و مشکلات سلامتی به گشت‌زنی می‌پردازد، گفت: «ما خود دفاعی خود را بدون حمایت کسی ساختیم، منتظر نیستیم که کسی از بیرون از ما محافظت کند. ما به عنوان  ساکنان شیخ مقصود و اشرفیه از همدیگر نیرو می‌گیریم. ما از ساعت ۲۰:۰۰ شب تا ۵:۰۰ صبح به نوبت گشت‌زنی می‌کنیم. خود دفاعی برای من یک وظیفه است.»