برای دو شهید راه آزادی خیمه تسلیت برپا شد

برای یادبود شهید گارزان تولهلدان و مزگین دلبرین،‌ خیمه تسلیت برپا شد. در سخنرانی‌های این کنش به ضربات سهمگین گریلاها علیه دولت ترکیه، درود فرستاده شد.

خیمه تسلیت شهدا

برای گرامی داشت یاد گریلای نیروهای مدافع خلق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌(ه‌پ‌گ)، گارزان تولهلدان ‌(گارزان شیخ) که مورخ ۹ مارس ۲۰۲۴ در منطقه زاپ شهید شد و گریلای یژا استار،‌ مزگین دلبرین ‌(فاطمه ابراهیم) که مورخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ در منطقه آواشین شهید شد،‌ خیمه تسلیت برپا شد.

اهالی کانتون فرات با سردادن شعار ‌(شهدا نمی‌میرند) به خیمه تسلیت در روستای گرده کوبانی حضور به عمل رساندند.

در این خیمه مراسم یادبود برگزار شد. ریاست مشترک مجلس خانواده‌های شهدای کانتون فرات، عایشه افندی به خانواده‌‌های شهدا تسلیت گفت و بیان داشت‌:‌ ‌«گریلا سال‌هاست  که مقاومت کرده و مبارزه می‌کند. گریلا بذر است،‌ هسته انقلاب روژاوا و خاورمیانه و کل جهان است. دوئلی که می‌خواهند گریلا را نابود کند،‌ به خوبی بدانند که گریلا شکست ناپذیر است.»

عایشه افندی مقاوت تاریخی کوبانی برعلیه تبهکاران داعش را یادآوری کدر و چنین ادامه داد‌: ‌«ما به تمام دنیا اثبات کردیم،‌ از جنگ کوبانی تا امروز ما داخل یک جنگ قرار داریم و مبارزه می‌کنیم. امید ما اینست که گریلا مناطق عفرین،‌ گریسپی و سریکانی را نیز رهایی بخشند.‌»

عضو مجلس کل حزب اتحاد دمکراتیک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(پ‌ی‌د)، صالح نوح نیز به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و قول داد که آنان راه شهدا را ادامه خواهند داد،‌ نوح درباره ضربات سهمگینی که ارتش ترکیه در کوهستان‌ها متحمل می‌شود گفت‌: ‌«دولت اشغالگر ترکیه به مانند یک گرگ زخمی در کوهستان‌های کوردستان سرگردان شده است. گریلاها خود را براساس فکر و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان سازماندهی کرده‌اند، آنان هرگز شکست نخواهند خورد. دولت ترکیه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و سلاح‌‌های ممنوعه به گریلاها حمله می‌کند، اما گریلا همیشه با مبارزه خود نقشه‌های پلید دشمن را شکست می‌دهد.»

سپس مشخصات شهید تولهلدان و شهید مزگین قرائت شده و به خانواد‌های آنان تحویل داده شد.

این مراسم با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» به پایان رسید.

شایان ذکر است که پدر شهید گارزان تولهدان‌، محمد شیخ مبارز یگان‌های مدافع خلق ‌(ی‌پ‌گ) بود که مورخ ۱۷ جولای ۲۰۱۵ در مقاومت کوبانی برعلیه تبهکاران داعش شهید شده بود.