تصویر

«خط بِریتان قیام علیه خائنان است»

با گرامیداشت یاد شهید بِریتان، یکی از فرماندهان برجسته پ‌ک‌ک، گریلا‌های یژا استار، سوزدار آمارا و زیلان کوبانی، خط بِریتان را قیام علیه خائنان دانستند.

شهید بریتان

گریلا‌های یژا استار، سوزدار آمارا و زیلان کوبانی، در سالگرد شهادت بِریتان (گلناز کاراتاش)، یکی از فرماندهان برجسته پ‌ک‌ک، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

سوزدار آمارا، گریلای یژا استار با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای راه آزادی در شخصیت شهید بِریتان گفت: «شهید بِریتان مبارزه بی‌سابقه‌ای با خائنان و ذهنیت حاکم انجام داد. او جان خود را فدای راه آزادی کرد. هزاران گریلایی که در امتداد خط مقاومتی که او ایجاد کرده بود برای کوردستان آزاد جنگیدند، شهید شدند و امروز هم با روحیه بِریتان در مواضع خود در برابر دشمن می‌جنگند.

دولت اشغالگر ترکیه با حملات خود می‌خواهد اراده ما را بشکند. موضع ما، مبارزه و مقاومت ما همه این حملات را ناکام می‌گذارد. گریلاهای زن خود را فدای آزادی و زندگی شرافتمندانه مردم خود می‌کنند. همه اینها حاصل مبارزه و تلاش شهید بِریتان است. در حال حاضر مقاومت بزرگی در مناطق حفاظتی مدیا در جریان است. گریلاها با شور و شوق و روحیه فراوان در سنگرها علیه دشمن می‌جنگند. ما برای آزادی جسمانی رهبر آپو به مبارزه ادامه خواهیم داد.

علاوه بر نقش و وظیفه‌ای که در این فرآیند به زنان داده شده است، وظیفه فعلی ما نیز بسیار مهم است. ما از این امر آگاه هستیم. به همین دلیل است که برای رسیدن به هدفمان در زندگی و جنگ تلاش زیادی می‌کنیم. مقاومت در برابر انواع سلاح‌های فنی و شیمیایی در تونل‌های جنگ، مقاومتی بی‌سابقه است. این واقعیت که دولت ترکیه به این صورت وحشیانه حمله می‌کند نشان می‌دهد که آنها در برابر گریلاها شکست خورده‌اند.»

ما مسیر بِریتان را دنبال می‌کنیم

زیلان کوبانی، گریلای یژا استار با بیان اینکه شهید بِریتان با همدستان خائن مبارزه کرد، اظهار داشت: «خط مقاومتی که شهید بِریتان ایجاد کرد، قیام در برابر خائنان است. ما به عنوان گریلاهای یژا استار با این نیرو در مواضع خود با دشمن می‌جنگیم. ما به عنوان یک زن مفتخریم که از رفیق بِریتان پیروی می‌کنیم و در امتداد خط او گام برمی‌داریم. بسیاری از رفقایی که مسیر رفیق بِریتان را دنبال کردند، دست به عملیات فدایی زدند. برای ما مهم است که خط شهید بِریتان را برای خود مبنا قرار دهیم و از آن صیانت کنیم. امروزه زنان در هر عرصه و زمینه‌ای در حال مبارزه هستند. این خیلی مهم است. آرمان و هدف بعدی ما تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو است.»