سخنگوی ی‌ژک-آلمان: تا زمانیکه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد را عملی نکنیم، متوقف نخواهیم شد

سخنگوی ی‌ژک-آلمان، کزبان دوغان خاطر نشان کرد که کنش ۱۵ آوریل در استراسبورگ با پیشاهنگی زنان انجام خواهد شد و گفت‌:‌ ‌«تا زمانیکه سیستم انزوا را متلاشی ننموده و آزادی جسمانی رهبر آپو را عملی نکنیم،‌ متوقف نخواهیم شد.‌‌‌‌»

فراخوان برای کنش ۱۵ آوریل

در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» که مورخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در سطح بین‌المللی آغاز شد، در مورخ ۱۵ آوریل نیز در شهر استراسبورگ فرانسه در مقابل ساختمان شورای اروپا و نهاد کمیته پیشگیری از شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) یک کنش تحصن انجام خواهد گرفت. از مسئولان تدارکات این کنش، سخنگوی اتحاد زنان کورد در آلمان ‌‌(ی‌ژک-آلمان)، کزبان دوغان در ارتباط با اهداف کنش با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد. 

زنان برای کنش تحصن پیشاهنگی می‌کنند 

سخنگوی ی‌ژک-آلمان، کزبان دوغان اعلام کرد برای اینکه توجه‌ها را به انزوای بی‌وقفه‌ تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مطالبه آزادی جسمانی او معطوف دارند، مورخ ۱۵ آوریل در مقابل ساختمان شورای اروپا و سی‌پی‌تی با پیشاهنگی زنان کنشی انجام خواهند داد.

کزبان دوغان گفت‌: ‌«برای عملی کردن آزادی جسمانی رهبر خود، ما قبلا هم برای چنین کنش‌هایی پیشاهنگی کرده بودیم،‌ ما در این کنش هم دوباره وظیفه پیشاهنگی خود را به جای خواهیم آورد.»

کزبان دوغان اعلام کرد که مشارکتی نیرومندانه در کنش صورت خواهد گرفت و از بسیاری از شهرها و ایالت‌های آلمان همزمان با آن کارهایی مختلف انجام خواهد شد و گفت‌: ‌«به عنوان ک‌ژک-آلمان ما در کشور آلمان به شکل کمون، ابتکارعمل و مجلس خود را سازماندهی می‌کنیم. برای مشارکتی قدرتمندانه در کنش ۱۵ آوریل مدت زمان زیادی است که در تلاشیم. کار ما با دیدار از خانه و خانواده‌ها، کسبه و انجام جلسه صورت می‌گیرد. نهادهایی که ما در مقابل ساختمان‌های‌شان کنش‌ انجام خواهیم داد در انزوای تحمیلی دارای نقش بسیاری هستند. ما سیاست‌های کثیف شورای اروپا و سی‌پی‌تی را رسوا خواهیم کرد. برای اینکه نشان بدهیم آنان قوانین‌ خودشان را نقض می‌کنند و برای اینکه آنان را به انجام وظایف و مسئولیت‌هایشان وا داریم،‌ ما در آنجا حضور به عمل خواهیم رساند.‌»

سخنگوی موقت ی‌ژک-اروپا، کزبان دوغان به اهداف کنش در استراسبورگ هم اشاره کرد و مشخص نمود که مبارزه زنان کورد برعلیه توطئه بین‌المللی  با راه و روش‌های مختلفی ادامه دارد. کزبان دوغان گفت‌‌‌: ‌«به مثابه زنان کورد در دیاسپورا ۲۵ سال است که تنها یک شعار داریم،‌ ما می‌گوییم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(آزادی رهبر آپو، آزادی ماست). ما می‌گوییم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(این انزوا تنها بر رهبر آپو تحمیل نمی‌شود در عین‌حال برعیله ما نیز انجام می‌شود.) ۲۵ سال است که تنها یک مطالبه داریم‌‌: آزادی رهبر آپو عملی شود و موقعیت سیاسی کورد به رسمیت شناخته شود. در این کنش نیز ما دوباره این مطالبات خود را بیان خواهیم کرد. ما آن نهادها را فراخواهیم خواند که طبق اهداف بنیانگذاری‌شان عمل کنند. ما آن نهادها را فرا خواهیم خواند که قبل از هرچیز، اعلامیه حقوق بشر را طبق تمام قوانینی که مهر خود را در پایان آن زده‌اند، رفتار کنند. ما از آنان می‌خواهیم که انزوا را قبول نکنند چون در شخص رهبر آپو، این انزوا برعلیه تمام انسانیت تحمیل می‌شود. تا زمانیکه سیستم انزوا را متلاشی ننموده و آزادی جسمانی رهبر آپو را عملی نکنیم،‌ متوقف نخواهیم شد. ما با این کنش یکبار دیگر نشان خواهیم داد که رهبر آپو اراده ما است.‌‌‌‌»