تاژه: می‌خواهند سناریوی عفرین را در شنگال تکرار کنند

تاژه، اشغال‌گری دولت ترکیه علیه عفرین را شدیدا محکوم کرد و گفت: «می‌خواهند برنامه‌ی عفرین را در شنگال تکرار کنند. ما علیه هر گونه حمله‌ای به مقاومت می‌پردازیم.»

جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) به مناسبت ۶مین سالگرد اشغال عفرین توسط دولت ترکیه و تبهکاران وابسته به آن، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد. بیانیه توسط احرام اسماعیل عضو شورای هماهنگی تاژه قرائت شد.

در بیانیه‌ی تاژه ذکر شده است: «برنامه‌ای که در عفرین اجرا کردند، اکنون می‌خواهند در شنگال آن را تکرار کنند. ما هیچ تصمیم خارجی را علیه خود نمی‌پذیریم. فقط محافظان شنگال در مورد شنگال تصمیم می‌گیرند. هرکس بخواهد سرزمین ما را اشغال‌ نماید با آن مقابله خواهیم کرد.»

در بیانیه از عراق خواسته شده است که در دام توطئه‌های دولت اشغال‌گر ترکیه نیافتند، به این اشاره شده است که پس از ۶ سال از اشغال‌ عفرین، آدم‌ربایی و قتل و تجاوز به زنان و تغییر دموگرافی ادامه دارد، یکی از قربانیان نیز ایزدیان عفرین هستند، در ادامه گفته شد: «ایزدیان شنگال توسط داعش و حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک)، در عفرین نیز توسط تبهکاران وابسته به دولت ترکیه با مهاجرت و فرمان روبرو شده‌اند.

حمله‌ی اشغال‌گری عفرین حمله‌ای بزدلانه و ناجوانمردانه بود، ما به عنوان زنان شنگال با دل و از جان به مقاومت عفرین درود می‌فرستیم. امروز دولت اشغال‌گر ترکیه می‌خواهد همان برنامه‌ی عفرین را علیه شنگال تکرار کنند، سعی می‌کند این را نیز از طریق همکاری با عراق انجام دهد، به همین سبب از حکومت عراق می‌خواهیم که در دام دولت ترکیه نیافتند.

برای حل هر مسئله‌ای باید یگان‌های مقاومت شنگال (ی‌ب‌ش) و یکان‌های مدافع زنان شنگال (ی‌ژ‌ش) و آسایش (امنیت) ایزدخان مبنا قرار بگیرند، هرکس بخواهد سرزمین ما را اشغال نماید، با آن مقابله خواهیم کرد.»

بیانیه‌ی تاژه با شعار «زنده باد مقاومت عفرین» به پایان رسید.