تَو-چاند با کنش‌های مختلف در فستیوال شرکت خواهد کرد

در سی و دومین فستیوال بین‌المللی فرهنگ کوردی، کوردستانی‌ها همراه با کنش‌های تَو-چاند گرد هم می‌آیند.

۳۲مین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کورد

سی و دومین فستیوال بین‌المللی فرهنگ کوردی در فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود. جنبش فرهنگی ‌(تَو-چاند‌) فرهنگ رنگارنگ و غنی کوردی را در این فستیوال با برگزاری کنش‌های فرهنگی متنوع به نمایش می‌گذارد.

این فستیوال که واکنشی در برابر ممنوعیت‌ها و فشارها بر فرهنگ و زبان کوردی خواهد بود، گستره وسیع فرهنگی از کنش‌های هنری تا نمایشگاه ماکت‌های مینیاتوری اماکن تاریخی را در بر می‌گیرد.

ارزش‌های فرهنگی و هنری نمایش داده خواهد شد

برنامه‌های متنوع فستیوال همراه با اجرای موسیقی هنرمندان تَو-چاند  و رقص کوردی به حاضران شور و شوق خواهد بخشید. لباس ملی کوردی نیز نمایش داده خواهد شد.

ارائه میراث فرهنگی و معماری کوردستان

در این فستیوال، نمایشگاه‌های مینیاتوری از پلان‌ها و ماکت‌های معماری اماکن تاریخی کوردی برگزار می‌شود. از پل ملا آبادی گرفته تا قلعه آمد و کاخ اسحاق پاشا، ماکت‌های مینیاتوری از معماری منحصر به فرد و مهم تاریخی کوردستان به نمایش گذاشته می‌شود.

قلب تاریخ شفاهی: دَنگ بِژ(نوعی آواز کهن کوردی)

به عنوان یک پیام قوی علیه سیاست‌های آسمیلاسیون فرهنگ و زبان کوردی، دَنگ بِژها سوز صدای خود را در این فستیوال ارائه خواهند کرد. حدود ۲۰ دَنگ بِژ در این فستیوال شرکت کرده و هنر خود را ارائه خواهند کرد.

میدان فستیوال با گووَند(رقص و پایکوبی) رنگانگ خواهد شد

رقص‌هایی در غرفه‌های محوطه فستیوال برگزار خواهد شد. گروه‌های گووند و هنرمندان تَو-چاند همراه با مردم کوردستان می‌رقصند. موسیقی و رقص کوردی بخش مهمی از این فستیوال خواهند بود. سی و دومین فستیوال بین‌المللی فرهنگ کوردی، فرهنگ کوردی را با فولکلور و موسیقی غنی خود به نمایش می‌گذارد.