۱۳ اکتبر تجمعی بزرگ در شهر آمد برگزار خواهد شد‌: آزادی برای عبدالله اوجالان

پلتفرم نهادهای دمکراتیک اعلام کردند که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در روز ۱۳ اکتبر در شهر آمد تجمع می‌کنند.

تجمع آزادی

کارزار بین‌المللی که با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و رهیافت سیاسی برای مسئله کورد آغاز شده است، ادامه دارد. همزمان با نزدیک شدن ۲۶مین سالگرد توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیز  کنش‌ها و تظاهراتی انجام خواهد شد.

پلتفرم نهادهای دمکراتیک در ساختمان نهاد جمعیت روزنامه‌نگاران جنوب‌شرق ‌(GGC) بیانیه‌ای منتشر کرد. ریاست مشترک کل د‌ب‌پ، کسکین بایندر و بسیاری از نمایندگان نهادهای جامعه مدنی نیز در آن شرکت کردند. این پلتفرم اعلام کرده است که کارزار بین‌المللی ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» را به مرحله جدیدی خواهند رساند. طبق بیانیه این پلتفرم با عنوان ‌«ما علیه توطئه مقاومت خواهیم کرد، برای آزادی در شهر آمد گردهم می‌آییم» مقطع کنش‌ها و تظاهرات تا روز ۱۳ اکتبر در شهر آمد ادامه خواهد داشت. در روز ۱۳ اکتبر نیز بصورت ویژه در شهر آمد یک تجمع بزرگ برگزار خواهد شد.

این بیانیه به زبان‌های کوردی و ترکی قرائت شد. بیانیه به زبان کوردی از سوی عضو گروه ما موزیک، فرهاد اَرتاش و به زبان ترکی نیز از سوی عضو پ‌م حزب مناطق دموکراتیک ‌(دب‌پ)، اَلیف توران قرائت شد.