اهالی مخمور علیه حملات دولت ترکیه راهپیمایی کردند

اهالی اردوگاه مهاجران مخمور علیه حمله دولت اشغالگر ترکیه که امروز علیه این اردوگاه انجام شد، راهپیمایی توده‌ای انجام دادند.

پهپادهای مسلح دولت اشغالگر ترکیه امروز  در ساعت ۱۷‌:۰۰ علیه اردوگاه مهاجران شهید رستم جودی ‌(مخمور) یک منزل را بمباران کردند. اهالی مخمور برای محکوم کردن این حمله، راهپیمایی توده‌ای انجام دادند.

این راهپیمایی از ساختمان نهاد خانواده‌های شهدا آغاز شد و تا ساختمان سازمان ملل متحد ادامه پیدا کرد. در این راهپیمایی، بی‌وقفه شعارهای ‌‌«مُرده‌باد خیانت»، ‌«زنده‌باد مقاومت مخمور» سرداده شدند. پس از اینکه راهپیمایی به مقابل ساختمان سازمان ملل متحد رسید، در آنجا بیانیه‌ای از سوی ریاست مشترک مجلس خلق اردوگاه مخمور، فیلیز بوداک داده شد.

‌«‌ما از مقاومت دست بردار نمی‌شویم»

فیلیز بوداک در ابتدای سخنان خود حمله اشغالگرانه دولت ترکیه علیه این اردوگاه را بشدت محکوم کرد و گفت‌: ‌«امروز در حدود ساعت ۱۷‌:۰۰ خانه مادران صلح که است که سال‌هاست در این جنگ، صلح را نمایندگی می‌کنند توسط پهپاهای مسلح دولت ترکیه بمباران شد. هر حمله علیه اردوگاه مخمور با هدف اشاعه خوف و وحشت اهالی این اردوگاه انجام می‌شود. هزاران دلیل برایش می‌تراشند. می‌گفتند 'ه‌پ‌گ در آنجاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌' در سال ۲۰۲۳ به شیوه‌ای رسمی آنان از اینجا رفتند. حکومت عراق و ترکیه این را می‌دانند. اما برای دروغ گفتن این دلیل نمی‌شود، در اینجا هدف اهالی مخمور هستند که این ۳۰ سال است در مقابل توطئه‌ها و حیله‌گری‌های آنان،‌ زانو نزده‌ و مقاومت می‌کنند، این به ضربه‌ای به قلب آنان مبدل شده است. آنان هرکاری هم انجام دهند، این خلق حتی یک لحظه از مقاومت دست بردار نمی‌شود. ده‌ها دیدار با حکومت عراق انجام شد، این خاک شما است، دولت ترکیه به خاک شما حمله می‌کند، اما مثل یک دولت یا حکومت هیچ واکنش جدی در مقابل این دشمن وحشی نشان نمی‌دهد.‌‌»

به سکوت حکومت عراق واکنش نشان داده شد

فیلیز بوداک در ادامه سخنان خود اشاره کرد که امروز ۱۲ روز است وزارتخانه مهاجرت و آوارگان عراق در این اردوگاه حضور دارد و گفت‌: ‌«به ‌اصطلاح برای اینکه سازمان ملل بازگردد، آمدند که سرشماری کنند. در لحظه‌ای که این هیئت در اردوگاه حضور داشت، حمله صورت گرفت. کجاست حکومت عراق، یکپارچگی عراق کجاست‌؟ چرا هواگردی که برفراز کرکوک در حال پرواز بود بخاطر منافع نفتی و سیاسی ساقط شد. چرا از سال ۲۰۱۷ تاکنون برفراز این اردوگاه که در آن ۱۲ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، روزانه پهپادهای مسلح پرواز می‌کنند‌؟ ده‌ها بار این اردوگاه بمباران شده است. ده‌ها شهید و مجروح این اردوگاه به وجود آمد. اما حکومت عراق واکنشی نشان نداد و هیچ هواگردی را ساقط نکرد. زیرا توافقی کثیف در میان هر چهار دولت پیمان‌نامه لوزان علیه خلق کورد وجود دارد و امروز نیز مخمور اولین هدف آن دولت‌ها است. به مثابه اهالی اردوگاه مخمور، موضع ما در برابر این خیانتکارانی مثل خانواده بارزانی مشخص است. در مقابل حملاتی که در سلیمانیه، روژاوا و مخمور عملی می‌شود،‌ ما فراخوان مبارزه مرکزی را می‌دهیم.‌»

این راهپیمایی با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت مخمور»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«مُرده‌باد خیانت» به پایان رسید.