ک‌ژک: آنچه نارین دید باید نشان داده شود، باید شبکه قاتل را پاسخگو کرد

هماهنگی ک‌ژک از قتل نارین گوران ۸ ساله در آمد ابراز «ناراحتی و قیام وصف‌ناپذیر» کرد و گفت: «مبارزه برای آزادی زنان باید آنچه را که نارین دیده است نشان دهد و باید این شبکه و سیاست قاتل را پاسخگو کند.»

هماهنگی ک‌ژک در بیانیه‌ای مکتوب درباره قتل نارین گوران گفت: «این قتل به عنوان یک قتل وحشیانه در برابر ما ایستاده است که رژیم نسل‌کشی، دایره کنترگریلا و سیستم جنگ ویژه را آشکار می‌کند.»

ناراحتی، عصبانیت و قیامی وصف‌ناپذیر

بیانیه ک‌ژک به شرح زیر است:

«ناراحتی، خشم و قیام ما از قتل نارین گوران در محله تاوشان‌تپه از توابع منطقه رَزان شهر آمد غیرقابل توصیف است. نارین به طرز دردناکی یکی از آخرین قربانیان این دنیای جهنمی بود که برای کوردها، زنان و مردم ایجاد شده و سعی در ایجاد آن دارند. مکانیسمی که نارین را کشت، زن‌ستیزی، سیاست ویژه و سیستماتیک مرکز جنگ ویژه در مورد نسل‌کشی کوردها است که همراه با دولت فاشیستی ‌آک‌پ-م‌ه‌پ توسعه یافته است.

قتلی که رژیم نسل‌کشی را برملا کرد

این قتل به عنوان یک قتل وحشیانه در برابر ما ایستاده است که به خودی خود رژیم نسل‌کشی، دایره کنترگریلا و سیستم جنگ ویژه را آشکار می‌کند. واقعیت به فساد کشانیدن جامعه با سیاست‌های فحشا، مواد مخدر و تجاوز جنسی، بر اساس حملاتی به آگاهی آزادی‌خواهی که تحت رهبری زنان کوردستان توسعه یافته و به جان او صورت می‌گیرند، به‌عنوان قتلی بسیار وحشیانه در شخص نارین آشکار شد. چنان قتلی سنگین و عمیق است که نه با محکومیت، نه اعتراض و نه با واکنش معمولی نمی‌توان حمل یا پشت سر گذاشت. نارین وظیفه و مسئولیتی را به عهده همه ما گذاشت. این قتل‌عام، نسل‌کشی، به ما دستور می‌دهد که یک قیام و مبارزه پویا علیه رژیم زن‌ستیز و حملاتی را که به عنوان سیاستی برای تضعیف جامعه ایجاد شده است، راه‌اندازی کنیم.

آنچه نارین دیده باید نشان داده شود

این امر مستلزم آن است که به عنوان یک سیاست دولتی فراتر از این پرسش که چرا نارین به قتل رسید، چه کسی نارین را به قتل رساند، نارین چه دید و چرا به قتل رسید، ارزیابی شود و در عین حال، مستلزم افزایش مبارزه‌ای آنهایی است که به دنبال پاسخ به این سؤالات بوده و می‌خواهند پاسخگو کنند. مردم و زنان کورد به خوبی پاسخ این سوالات را می‌دانند. چشم نارین شاهد عواقب این سیاست مانع‌ساز در مبارزات آزادی زنان و موضع آزادانه خلق کورد است؛ مردم شریف کورد و مبارزات آزادی زنان که هرگز تسلیم نشده‌اند باید نشان دهند که نارین چه دید و این شبکه و سیاست جنایتکارانه را پاسخگو کنند.

این روستا نشان‌دهنده نسل‌کشی زنان است

برای افشای قاتلان نارین، ابتدا باید واقعیت توسعه‌یافته در تاوشانلی‌کوی فاش شود. اتفاقی که افتاد مربوط به این واقعیت است که دولت استعماری از کانون‌های سازمان‌های شبه‌نظامی مانند مزدوران (محافظان روستا)، حزب‌الکنترا و داعش ایجاد شد. واضح است که چنین مراکزی پایگاه‌های مهمی در منطقه مشارکتی دولت-هوداپار-پ‌دک-داعش هستند. این مراکز از جمله مکان‌های گورهای دسته‌جمعی، زرادخانه‌ها و کنتراها و مکان‌هایی هستند که زن‌کشی‌های بی‌شماری در آن‌ها انجام شد. این روستا نشان‌دهنده نمونه روستای نسل‌کشی کوردها و زنان است؛ از این نظر افشای قاتلان نارین مستلزم مقابله با رژیم نسل‌کشی کوردها و سازمان جنگ ویژه آن است.

گورهای دسته‌جمعی حزب‌الکنترا دستگاه جنگ کثیف رژیم فاشیستی است

آنچه نارین می‌بیند و تجربه می‌کند گورهای دسته‌جمعی حزب‌الکنترا، زرادخانه آن، تجاوز جنسی در کلاس‌های قرآن، خشونت مردانه نظامی و دستگاه جنگ کثیف رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ است. دلیل قتل نارین، تلاش برای ناپدید شدن و جلوگیری از یافتن آن به مدت ۱۹ روز، از بین بردن شواهد این جنایت بود. جامعه ترکیه به خاطر دشمنی با کوردها محکوم به زوال و فساد است. نسل‌کشی علیه کوردها و زنان مستلزم نفی این سیستمی است که زوال و فروپاشی را بر ترکیه تحمیل می‌کند.

آنهایی که به این روستا حمله کردند، شبکه ۱۷ هزار قتل فاعل مجهولی است که توسط دولت استعمارگر ترکیه و به دست سازمان حزب‌الکنترا در دهه ۹۰ برای از بین بردن مبارزه مردم و زنان کورد که با انقلاب و قیام‌ها بیداری بزرگ ملی و دموکراتیک را تحقق بخشیدند، انجام دادند. رژیم نسل‌کشی آک‌پ-م‌ه‌پ همچنین شبکه حزب‌الکنترا به تشکیلات هوداپار تبدیل کرد و با گشودن فضای سازمانی ایدئولوژیک و اجتماعی برای هوداپار در شهرداری‌های مصادره شده توسط قیم‌ها، نسل‌کشی را گسترش داد. حملات انحلال‌طلبی تحمیل شده توسط عملیات علیه جنبش زنان و دستاوردهای آن با سیاست ایجاد ساختارهای کنترایی و تبهکارانه در کوردستان و فرقه‌ها و جوامع در ترکیه همراه بود. خصومت با مردم کورد با سازماندهی بی‌پروای زن‌ستیزی، ملی‌گرایی و تبعیض جنسی امکان‌پذیر شده است. به موازات آن، بر اساس نقشه‌شان برای فروپاشی مردم کورد، حملاتی را برای از بین بردن انقلاب روژاوا با سازمان‌های داعش و ارتش آزاد و اشغال باشور کوردستان با نسل‌کشی شنگال آغاز کرد، زمانی که این حملات خنثی شد، با حمایت ناتو عفرین، سرکانی و گری‌سپی را اشغال کرد. نیروهای خیانتکار و همدست، عوامل و ساختارها کنترایی در تمامی زمینه‌های نظامی، سیاسی و ایدئولوژیکی حملات اشغال و الحاق را انجام می‌دهند. سفر اردوغان به هولیر، رسمی شدن اتحاد آک‌پ-م‌ه‌پ-هوداپار با برگزاری مراسم دولتی در جشن‌های ملازگرد، دیدار اخیر مسعود بارزانی و زکریا یاپیچی‌اوغلو، رئیس هوداپار و در نتیجه این دیدار، عفو کردن یکی از سران مهم داعش توسط پ‌دک که به مدت ۶ سال در بازداشت بوده است، نشان می‌دهد که حملات نسل‌کشی گسترده‌ای علیه مردم و زنان کورد صورت خواهد گرفت.

یک موضع و مبارزه‌ای تمامیت‌مند مورد نیاز است

واضح است که کشتارهای زنان و کودکان توسعه‌یافته در ترکیه و کوردستان به درک افراد و ساختارهای فئودالی محدود نمی‌شود، بلکه یک سیاست نظام‌مند جنگ ویژه است. این قتل‌عام، آزار و اذیت، تجاوز جنسی، فحشا و استفاده گسترده از مواد مخدر نیز بخشی از این کشتار بسیاری از کودکان و زنان است.

نیاز به بالا بردن صدا و توسعه کنش‌ها با موضع و مبارزه‌ای تمامیت‌مند وجود دارد. بر این اساس، ما از زنان و مردم خود می‌خواهیم که مبارزه را برای روشن کردن قتل نارین و محافظت از فرزندانمان در برابر این رژیم نسل‌کشی بیشتر گسترش دهند.»