جنایات جنگی دولت ترکیه را نمی‌بینند

هیچ واکنشی از سوی نیروهای بین‌المللی علیه دولت ترکیه که می‌خواهد با جنایات جنگی بی‌شمار به هدف خود برسد، نشان داده نمی‌شود. با وجود اسناد و مدارک زیادی که به اشتراک گذاشته شده است، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ساکت و بی‌تفاوت است.

سربازان ترک که بدون اخلاق جنگی، به گریلاها حمله می‌کنند، از هیچ فرصت و روشی برای ضربه زدن رویگردان نشده‌اند. به خصوص از سال ۲۰۲۱ در سیان، مام‌رشو، گری‌سور، ورخله، جلویا بچوک، زندورا، تپه حکاری، شهید شاهین، کورو ژارو، اشکفتا بریندارا، سیدا، چمچو، تپه جودی، تپه اف‌ام، تپه آمدی و چیای‌ر‍‌َش در مناطق حفاظتی مدیا و در بسیاری از مناطق حضور گریلا استفاده می‌شود. اگر همه اینها را جمع کنیم با خطری مواجه می‌شویم که سرنوشت شهری را وحشتناک‌تر از هیروشیما می‌کند. این واقعیتی است که بدون اغراق بیان می‌شود.

گریلا همه نوع اسنادی را ارائه کرد که استفاده از مواد شیمیایی را تائید می‌کرد

گریلاها استفاده از این شیوه‌ها را با اسناد بسیار واضح به اشتراک می‌گذاشتند. مستندسازی صحنه‌های شهید «باز» و شهید «هلبست» بدون شک برای گریلاها سخت‌ترین کار بود، اما اینها را هم به اشتراک گذاشت.  اغلب نام گازها، شکل آنها، رنگ آنها، اثرات آنها و لحظات استفاده از آنها را مستند می‌کرد. چرا گریلاها در آن جنگ آخرالزمانی اینقدر به این موضوع اهمیت دادند؟ البته این بود که حقیقت چهره ارتش ترکیه را که طرف ناعادلانه و ظالمانه جنگ است برای جهانیان آشکار کرد. دولت اردوغان که خود را با نقاب دوستی با فلسطین پوشانده است، حکومتی است که به قدری از عواطف و اخلاق جدا شده است که هرگز عواطف انسانی را احساس نخواهد کرد. او اکنون در تصویر تراژیک سوریه در جایگاه مجرم قرار دارد و نقش او در کشتار مردم فلسطین هم کم نیست. دولت ترکیه افتخار می‌کند که دومین ارتش بزرگ ناتو را دارد ولی در پشت صحنه سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که هیچ اخلاقی را در راه کسب منافع خود به رسمیت نمی‌شناسد.

جنگ ترکیبی یک استراتژی اساسی است

خب چرا افکار عمومی دنیا اینقدر بی‌تفاوت است؟ در جنگ هیبریدی که استراتژی آن توسط ذهن‌های حیله‌گر دوران جدید تعیین می‌شود، روش‌های غیراخلاقی زیادی دنبال می‌شود و این امر روز به روز بیشتر می‌شود. یک روش آشنا برای مردم است؛ آبی که قورباغه در آن قرار دارد کم کم گرم می‌شود.

با وجود اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان سلاخی می‌شوند، هنوز یک جنگ اعلام نشده در جریان است. همه جا کشتار و غارت است، اما هیچ کس جرأت نمی‌کند بگوید «این جنگ جهانی سوم است.» زیرا به دلیل سیاست به عنوان جنگ درک نمی‌شود. در هژمونی روزگار ما که به خاطر قدرت به انواع اعمال غیرانسانی متوسل می‌شود، فریاد کوردها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. دلیل اینکه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، حملات شیمیایی علیه مناطق گریلا را نادیده می‌گیرد، خدمت به سیاست‌های جنگ هیبریدی است.

هیچ سازمان غیرقانونی در عراق وجود ندارد، اما از مواد شیمیایی غیرقانونی استفاده می‌شود

دولت عراق که پ‌ک‌ک را در سازمان‌های ممنوعه گنجانده بود، چشم خود را بر استفاده از گازها و مواد منفجره ممنوعه بسته است. اگر دولت عراق در مورد مناطقی که گریلاها در آن فعالیت می‌کنند ادعای مالکیت دارد، باید جلوی دولت ترکیه را می‌گرفت که سال‌هاست در نسل‌کشی طبیعت و خلق این منطقه مقصر بوده است. گریلاها بیش از ۳۰ سال است که نیروی مسلط منطقه بوده‌اند اما هرگز به این سرزمین آسیبی نرسانده‌اند. علاوه بر این، برآوردی از خسارتی که دولت ترکیه در ۳ سال گذشته به منطقه و غیرنظامیان وارد کرده است، وجود ندارد. در این روند تخلیه بیش از ۴۰۰ روستا به دلیل حضور گریلاها نیست، بلکه به دلیل تاکتیک نظامی سنگین و وحشیانه دولت ترکیه است. صحت این موضوع را روستائیانی که سال‌ها در نزدیکی مناطق گریلایی زندگی می‌کنند، تأیید می‌کنند.

خلق کورد در تاریخ خود همواره برای دفاع از شرافت خود، با قدرت خود در کوه‌ها و دژهایی که نمی‌توان از آن عبور کرد جنگیده است. گریلای مدرنیته دموکراتیک که با ایدئولوژی رهبر آپو مبنی بر باور بسیار به تلاش‌های انسانی ایجاد شد، تونل‌های دفاعی را ایجاد کرد تا پیشرفته‌ترین فناوری‌های عصر را کاملاً با هوش و تلاش خود به نمایش بگذارد. با وجود استفاده از انواع بمباران‌ها و گازهای شیمیایی در تونل‌های دفاعی به مدت ۳ سال و به شکلی بدون وقفه، مقاومت با شدت بی‌سابقه‌ای ادامه دارد.

گریلای آزادی با اصرار بر خط آپویی در همه شرایط به سوی پیروزی می‌رود

مقاومت شگفت انگیز رهبر آپو در امرالی و اراده بزرگ گریلاهای آزادی کوردستان، نه تنها به دولت ترکیه بلکه به نقشه‌های همه توطئه‌گران پایان داده است. دولت اردوغان که با انواع حمایت‌ها و بدون توجه به وضعیت مردم کشور وارد جنگ شد، قطعاً انتظار این نتیجه را نداشت.

نتایج مبارزات آزادی کوردها که توسط محور امرالی در حال انجام است، فاشیسم حزب عدالت و توسعه را به مرز فروپاشی رساند. گریلا شکست ناپذیری خود را به همگان نشان داده است؛ با مبارزه خود ثابت کرده است که با عزم منحصر به فردی می‌جنگد. هر بلوکی که اصرار بر عدم درک این موضوع داشته باشد، روز به روز قدرت خود را از دست خواهد.