نیروهای سوریه دموکراتیک: مبارزه مشترکمان علیه داعش ادامه دارد

فرماندهی ق.س.د اعلام کرد؛ پایگاه مشترک ما با نیروهای ائتلاف بین المللی مورد حمله هوایی قرار گرفته و افزود: "مبارزه مشترکمان علیه داعش ادامه خواهد یافت."

فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک(ق.س.د) اعلام کرد که این حمله با یک هواپیمای بی سرنشین کامیکاز علیه پایگاه مشترک آنها و نیروهای ائتلاف بین المللی صورت گرفته است.

در اعلامیه ق.س.د آمده است:

"پایگاه مشترک نیروهای ما و نیروهای ائتلاف بین المللی با یک هواپیمای بی سرنشین کامیکاز مورد حمله قرار گرفت. در پی این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شد و 5 نظامی نیروهای مشترک زخمی شدند.

بعلاوه روستای زیبان در شرق دیرالزور با دهها گلوله توپ بمباران شد. منبع بمباران طرف غربی رودخانه فرات است که در کنترل نیروهای رژیم سوریه است. دو گلوله توپ به منزل یک شهروند اصابت کرده و بدلیل آن یک زن و دخترش زخمی شده اند.

به خانواده کاربس و همکاران مان در ائتلاف بین المللی تسلیت می گوییم که کاربس در این حمله جانش را از دست داد. همچنین برای مجروحان این سانحه آرزوی سلامت داریم. همچنین تهاجم کور و بی ملاحظه به مناطق خود بویژه به مناطق مسکونی را محکوم می کنیم. ما می گوییم که نباید شهروندان مدنی مورد تهاجم قرار گیرند. نباید از نبرد ما با داعش جلوگیری شود.

نیروهای ما در مقابل سازمان تروریستی داعش نبرد عظیمی انجام دادند و در باغوز پیروزی نهایی بر داعش را رقم ردند. تلاشهای مشترک ما با نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش ادامه خواهد یافت. اقدامات امنیتی و نظامی را افزایش می دهیم تا زمانی که هسته های پنهان داعش را منهدم کرده و به خطرات علیه منطقه یمان پایان می دهیم. این گونه امنیت آرامش و زندگی شهروندان تامین خواهد شد. "