یاد شهدای قره‌چوخ گرامی داشته شد

در ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ در پی حمله‌ی دولت ترکیه به کوه قره‌چوخ ۲۰ تن از مبارزان ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ به شهادت رسیدند، امروز طی مراسمی یاد این شهدا گرامی داشته شد.

در ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ دولت اشغال‌گر ترکیه به مقر فرماندهی کل نیروهای یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) حمله کرد و در پی این حمله ۲۰ تن از مبارزان ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ به شهادت رسیدند. امروز برای گرامی‌ داشت یاد این شهدا، مراسم گسترده‌ای در کوه قره‌چوخ برگزار شد.

جواهر عثمان عضو اجرایی انجمن خانواده‌ی شهدای شمال و شرق سوریه سخنرانی کرد و یاد تمامی شهدای راه آزادی را گرامی داشت و گفت: «دشمنانمان به توطئه‌ها و برنامه‌هایشان علیه خلق ما ادامه می‌دهند و قصد دارند دست‌آوردهایی که در پی اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان و خون شهدا به دست آمده است را از بین ببرند.»

در ادامه جواهر اعلام نمود، اراده‌ی خلق ما از حملات دولت اشغال‌گر ترکیه بزرگ‌تر است و به این اشاره نمود که دولت اشغال‌گر ترکیه در حملات زنان را مورد حمله قرار می‌دهد، زیرا زنان پیشگامی انقلاب آزادی را عهده دار هستند و برای تأمین امنیت منطقه داعش را از بین بردند. بنابراین لازم است برای خنثی نمودن برنامه‌های ضد خلق به مبارزه و مقاومت ادامه دهیم.

در ادامه‌ی مراسم روکسان محمد سخنگوی یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) به سخنرانی پرداخت و گفت: «امروز هفتمین سالگرد شهدای قره‌چوخ است. هر شهیدی نمایندگی تاریخ مبارزات خلقمان را بر عهده دارد. این شهدا برای خلق و بنیان‌‌گزاری ملت دمکراتیک و برادری و خواهری خلق‌ها و اندیشه‌های روشنفکرانه جان خود را فدا نمودند، امروز ما به لطف آن‌ها در این‌جا حضور داریم.»

روکسان محمد در پایان سخنانش اعلام کرد: «دولت ترکیه قادر نیست اراده‌ی ما را بشکند، ما با مقاومت شهدا و اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان با حملات و توطئه و برنامه‌های دشمن مقابله می‌کنیم و زندگی آرامی را برای خلقمان تأمین می‌کنیم. همچنین از همگان درخواست کرد تا مبارزه و مقاومت را ارتقا بخشند.»