یاد شهدای ماه آوریل و کوه قره‌چوخ گرامی داشته شد

ساکنین شمال و شرق سوریه و حلب یاد شهدای ماه آوریل و کوه قره‌چوخ را گرامی داشتند و اعلام کردند: «تا پیروزی و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده راه شهدا را ادامه می‌دهیم‌.»

به مناسبت روز شهدا در شمال و شرق سوریه کنش‌های مختلفی برگزار شد. در این کنش‌ها یاد شهدای کوه قره‌چوخ و ماه آوریل که در زمان و مکان متفاوتی به شهادت رسیده بودند، گرامی داشته شدند.

طبقا

انجمن خانواده‌ی شهدای طبقا در آرامستان شهدا مراسمی برگزار کردند، مظلوم یوسف مشاور خودمدیریتی دمکراتیک کانتون طبقا یاد تمامی شهدا را گرامی داشت و قول ادامه‌ی مبارزه و مقاومت را تکرار کرد.

در مراسم بر روی آرامگاه شهدا شمع روشن گردید و فیلمی درباره‌ی‌ مبارزات شهید عزیز عرب اکران شد.

کوبانی

به همان منظور در کوبانی انجمن خانواده‌ی شهدای کانتون فرات با شرکت دانشجویان دانشگاه کوبانی در آرامستان شهدای دجله مراسم یادبود شهدا را برگزار کرد و سخنرانی انجام شد و قول داده شد تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه شهدا را ادامه خواهند داد.

در پایان یادبود شعار «شهدا نمی‌میرند» و «مقاومت زندگی است» سرداده شد.

حلب

همچنین در حلب، انجمن خانواده‌ی شهدای شیخ مقصود و اشرفیه در میدان شهدا بیانیه‌ای قرائت کردند. روشن محمد عضو اجرایی این انجمن بیانیه را قرائت کرد و قول داد تا پیروزی راه شهدا را ادامه داده و از مبارزه دست نخواهند کشید.

در پایان به این اشاره شد که شهدا به طور مستمر راه پیروزی تا آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را روشن می‌کنند.