ک‌ج‌دک-ا: ۱۸ نوامبر در برلین علیه ممنوعیت پ‌ک‌ک حضور به‌هم رسانیم

زبیده زمرد؛ ریاست‌مشترک کنگره جامعه دموکراتیک کوردستان-اروپا (ک‌ج‌دک-ا)در نشست کوردها در برلین، طی سخنانی خواستار حضور خلق کورد در راهپیمایی ۱۸ نوامبر علیه ممنوعیت پ‌ک‌ک در آلمان شد.

در برلین پایتخت آلمان در راستای کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل سیاسی مسئله کورد» یک نشست برگزار شد.

نشست توسط شورای زنان کورد مقیم آلمان و شورای ناو-برلین در مرکز جامعه دموکراتیک کورد برگزار شد.

زبیده زمرد: به‌عنوان خلق کورد باید به میدان بیاییم

زبیده زمرد با اشاره به کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل سیاسی مسئله کورد» گفت: «باید برای آزادی جسمانی رهبر آپو همه با هم اقدام کنیم. کشورهای اروپایی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به دشمن تحویل دادند. نزدیک به ۳ سال است هیچ خبری از رهبر آپو نداریم و هیچ تماسی با بیرون نداشته است. باید به‌عنوان خلق کورد، علیه این سیستم شکنجه‌ی ۲۵ ساله بایستیم.

در ۱۸ نوامبر در برلین خواهیم بود

زبیده زمرد اظهار داشت: «در ۲۶ نوامبر ۱۹۹۳ دولت آلمان پ‌ک‌ک را ممنوع اعلام کرد و این نیز با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارتباط دارد. لذا باید در راهپیمایی ۱۸ نوامبر با شعار "الغای ممنوعیت پ‌ک‌ک و تقویت دموکراسی" با تمام قوا حضور به هم رسانیم.

عمر گونش: باید حول رهبر آپو جمع شویم

وکیل مدافع؛ عمر گونش نیز گفت: «هرچند رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۵ سال است در انزوای مطلق قرار دارد، اما خلق کورد بر اساس الگو و ایده‌های وی به مبارزاتش ادامه داده است. وی خواستار اتحاد خلق کورد حول رهبر آپو و برای پایان‌دادن به وضعیت نامطلوب کنونی شد.