تصویر

‌«ماراتن آزادی برای عبدالله اوجالان» در هامبورگ

در چارچوب کنش‌هایی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تا روز ۱۰ اکتبر انجام می‌شود، در هامبورگ ‌‌‌‌‌‌‌‌«ماراتن آزادی برای عبدالله اوجالان» برگزار شد.

در شهر هامبورگ آلمان‌، ده‌ها کوردستانی و دوستان‌شان در آلمان که با شعار ‌«آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان» گردهم آمدند،‌ در مرکز شهر دوی ماراتن را برگزار کردند.

کنشگران لباس‌هایی که عبارت ‌«Freiheit Für Öcalan» به معنای ‌(آزادی برای اوجالان) روی آن نوشته شده بود را پوشیده و در Europa Passage دوی ماراتن خود را آغاز کردند. کنشگران که در شلوغ‌ترین کوچه این شهر ۷ کیلومتر دویدند، دوباره به  Europa Passage برگشتند و ماراتن خود را به پایان رساندند.

کنشگران با بیانیه‌های خود اعلام کردند که در تمام ماه اکتبر، راهپیمایی آزادی آنان با شعار ‌«آزادی برای رهبر آپو» در صدها مرکز اروپا ادامه می‌يابد.

کنشگران در چارچوب سلسله کنش‌هایی که تا روز ۱۰ اکتبر ادامه خواهد داشت در سالگرد کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» هر روز در شهرهای مختلفی اطلاعیه‌هایی توزیع خواهند کرد، غرفه‌هایی برپا کرده و راهپیمایی می‌کنند.