در نشست اتحادیه اروپا قانون جدیدی برای تسریع در اخراج پناهندگان درخواست شد

روز پنجشنبه در بروکسل، ۲۷ کشور عضو در نشست اروپایی گرد هم آمدند و خواستار تصویب قانونی برای تسریع در اخراج پناهجویان شدند.

در بیانیه نشست اتحادیه اروپا، کشورهای عضو گفتند: «شورای اروپا خواستار اقدام قاطع در همه سطوح برای آسان‌تر و سریع‌تر کردن اخراج از اتحادیه اروپا است.»

کشورهای عضو از کمیسیون اروپا خواستند تا در اسرع وقت «پیشنهاد قانونی جدید» را ارائه کند.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون، روز دوشنبه گفت که هنوز زمانی برای پیشنهاد قانونی جدید تعیین نشده است. در گذشته، کشورهای عضو در مورد اعزام پناهندگان به کشورهای ثالث بحث کرده بودند، اما این پیشنهاد در عمل با مشکلاتی مواجه شد.

توافق بحث برانگیز ایتالیا

جورجیا ملونی نخست وزیر راست افراطی ایتالیا، توافق نامه‌ای را برای پذیرش پناهجویان در آلبانی امضا کرد، اما این توافق با موضعی مخالف از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان مواجه شد. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اظهار داشت که هیچ یک از این مراکز «هیچ مشکلی» را حل نمی‌کنند.

بسته مهاجرت و پناهندگی

اتحادیه اروپا تحت عنوان بسته مهاجرت و پناهندگی که در ماه می تصویب شد و انتظار می‌رود از اواسط سال ۲۰۲۶ لازم‌الاجرا شود، مکانیسم‌های کنترل مرزی و هماهنگی برای پناهندگی را پیش‌بینی می‌کند. آلمان، فرانسه و اسپانیا می‌گویند که این اصلاحات باید تسریع شود.