ایران از پهپاد انتحاری و موشک جدید رونمایی کرد

ایران در زمانیکه در منطقه تحولات بسیاری روی می‌دهد،‌ موشک‌های بالستیک جدید و پهپادهای انتحاری را طی رژه نظامی معرفی کرد.

رسانه‌های ایران اعلام کردند که نیروی هوایی سپاه پاسداران، موشک‌های جدیدی به نام جیهاد را طراحی و تولید کرده است که برد آن هزار کیلومتر می‌باشد.

آن رسانه‌ها اعلام کردند که پهپادهای انتحاری شاهد B۱۳۶از شاهد ۱۳۶ پیشرفته‌تر است و با ویژگی‌های جدید و بردی بیش از ۴ هزار کیلومتر را دارا می‌إاشد.

رئیس جمهور جدید ایران، مسعود پزشکیان در مراسم رژه‌ای که هر ساله در سالگرد جنگ ایران و عراق در زمان حکومت صدام حسین ۱۹۸۰-۱۹۸۸ برگزار می‌شود، شرکت کرد.

پزشکیان گفت‌:‌‌ ‌«امروز قدرت دفاعی ایران ما، توان بازدارندگی‌اش چنان رشد کرده که هیچ اهریمنی جسارت اینکه بخواهد به خاک عزیزمان تجاوز کند در ذهنش هم نمی‌گنجد.»

رئیس جمهور ایران در ادامه سخنانش گفت‌: ‌«با همین اتحاد، می‌توانیم اسرائیل غاصب، خونخوار و جنایتکار را که به زن و مرد و کودک رحم نمی‌کند، به جای خود بنشانیم. اگر وحدت داشته باشیم و دست در دست هم دهیم، اسرائیل قادر نخواهد بود جنایت‌هایش را ادامه دهد.»

پس از اینکه اسرائیل در سال ۲۰۲۳ به تلافی حملات حماس علیه خود، حملات متقابلی را علیه این گروه در و علیه غزه شروع کرد، خاورمیانه شاهد جنگی ویرانگر می‌باشد.

در روزهای اخیر بدلیل تشدید حملات اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان، تنش‌ها و ناآرامی‌ها افزایش یافته است.