گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده زین از سوی یگانهای مدافع زنان

یگانهای مدافع زنان، یاد و خاطره فرمانده زین کوبانی را گرامی داشته و در این رابطه بیانیه‌ای منتشر نمود.

   فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان (ی.پ.ژ) یاد و خاطره فرمانده زین کوبانی را که در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۱۹ در منطقه سلوک در مقابله با تهاجم ارتش ترک شهید شده بود، گرامیداشت.

   در این بیانیه زین کوبانی به عنوان یکی از رزمندگان زن و فرمانده این یگانها، تلاشگر این انقلاب معرفی شده و آمده است که ما با گرامیداشت یاد و خاطره وی، یاد و خاطره تمامی شخصیتهای عاشق انقلاب و شهیدانی را تا آخرین نفس از ارزشهای خلق‌ها، جان خود را فدا کردند، گرامی می‌داریم. ما به خانواده رفیق زین کوبانی، خلق‌های شمال-شرق سوریه و تمامی زنان مبارزی که در مسیر و خط انقلابی زنان مبارزه می‌کنند، تسلیت عرض می‌کنیم. پایبندی خود را به شهدا بار دیگر اعلام می‌نماییم.

   فرمانده زین کوبانی از مبارزان آغاز جنبش بود

​​​​​​​   در این بیانیه امده است: "سال ۲۰۱۱، زمانیکه بذرهای انقلاب ما افشانده می‌شد، رفیق زین، با پیوستن خود به صفوف انقلاب، جزو نخستین بذرهای مبارزه انقلاب آزادی  بود. رفیق زین در سال ۲۰۱۱ در شهر کوبانی، شهر مقاومت به صفوف انقلاب پیوست. از عفرین گرفته تا دیرک، به مدت ۹ سال به مبارزه‌ای بی‌امان و بی‌وقفه دست زد. رفیق زین در خانواده‌ای میهن دوست بزرگ شده بود و در زمانی که هنوز سن چندانی نداشت، واقعیات و دردهای خلق خود را احساس کرده بود. بر مبنای اطلاع از واقعیات، تصمیم می‌گیرد که به مبارز دست زده و به پیشاهنگ خلق خود تبدیل شود. در آغاز انقلاب، در راستای سازماندهی زحمات فراوانی کشید و شمار فراوانی از جوانان و زنان را به صفوف انقلاب سوق داد. قلب وی برای دشواریهای مبارزه خلقش آماده بود و به منبع  امید و اراده خلق خود بدل شد."

​​​​​​​   رزمنده و پیشاهنگ سریکانی تا منبج

   در ادامه بیانیه فرماندهی کل ی.پ.ژ آمده است:​​​​ "در سال ۲۰۱۳ و بعد از آنکه گروههای تبهکار تحت اسامی متفاوت و تبهکاران داعش حملات اشغالگرانه علیه خلقمان را گسترش دادند، رفیق زین یکی از رفقای روزهای نخستین ما، توانست همانند یک فرمانده زن، در مبارزه و تلاش برای از میان برداشتن داعش، زنان جای گرفت. به عنوان یک فرمانده زن، در نبردها نقش پیشاهنگی ایفا نمود و در بسیاری از نبردهای جنگ نابودی داعش جای گرفت. رفیق زین در سال ۲۰۱۳ در نبرد سریکانی، در مقابله با تبهکاران جبهه النصره نقش مهمی را ایفا کرد. همچنین در مقابل اشغالگری تبهکاران داعش در کوبانی، سلوک، شدادی و منبج با روحی جسور، در صفوف جبهه مقاومت جای گرفت. در جریان جنگ کوبانی، به رغم آنکه در ناحیه گردن مجروح شده بود، این مجروحیت را محدودیتی برای نبرد قلمداد ننمود. به منظور کسب انتقام شهدای کوبانی، عازم منبج شد. رفیق زین، با اراده و تصمیم نستوه هدف درهم شکستن تبهکاران داعش را در پیش گرفته بود. و اراده و اعتقادات خود را در میان رفقایش منتشر می‌نمود. آنجه را که رفیق زین هدف قرار داده بود؛ در آخرین عملیات درهم شکستن داعش، در دیرالزور به تحقق پیوست. در هم شکستن داعش امید تمامی شهدا بود؛ رفیق زین و رفقای تحت فرماندهی وی، با دشواریها و تحمل مصائب فراوان، این پیروزی تاریخی را به شهدا تقدیم کردند.

​​​​​​​   شخصیت رفیق زین، در نبرد و حیات، برای تمامی رزمندگان یگانهای مدافع زنان، موضعی الگو وار و نوین  بود. هم یک معلم بود و هم فرمانده نبرد بود. با رفقاتی گرم، همواره جایگاهی ویژه را نزد رفقایش داشت. زمانیکه به فرماندهی آکادمی‌ها منصوب شد، توانست صدها رفیق اعم از زن و پسر را آموزش دهد. به منظور تقویت و پرورش رزمندگانی قدرتمند، همواره دشواریهای بزرگی  را به جان می‌خرید. از نطر ما فقدان رفیق زین، بدون تردید بسیار سنگین و دشوار بود. موضع رفیق زین برای ما به الگوی مبارزه، اراده و موضع حیات آزاد زنان تبدیل شده است.

​​​​​​​   بر این مبنا، ما به عنوان یگانهای مدافع زنان اعلام می‌داریم که تا زمانیکه روح افرادی مانند شوین، هبون، روزیار، تیکوشین، آوستا و زین در ذهن و جان ما حیات داشته باشد، مبارزه ما ادامه خواهد یافت. با تقدیم هر شهیدی، مسئولیت و وظیفه ما برای آزادی خلق‌ها افزون می‌شود. با چنین درکی، با برخورداری از این مسئولیت تاریخی، یاد و خاطره رفیق زین کوبانی و تمامی شهدای مقاومت شرف و عزت را گرامی داریم. شهدای ما بار دیگر دستور «یا حیاتی شکوهمند، یا حیاتی شکوهمند» را به ما داده‌اند. برای صیانت از این فرمان شهدا، هر هزینه و مسئولیتی که بر دوش ما قرار بگیرد را انجام می‌دهیم.

​​​​​​​   ما بر این مبنا، بار دیگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید زین، یاد تمامی شهدای انقلاب آزادی و شهدای مقاومت شرف را گرامی می‌داریم. آرزومند شفای رفقای مجروحمان بوده و به خلقمان در شمال-شرق سوریه و خانواده رفیق زین تسلیت عرض می‌کنیم."