ک‌ب‌د‌ه: انقلاب روژاوا قدرت زنان را به تمام جهان نشان داد

شورای کل ک‌ب‌د‌ه ضمن تبریک دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا گفت: «انقلاب روژاوا قدرت و اراده زنان را به تمام جهان نشان داد.»

بیانیه ک‌ب‌ده راجب به انقلاب روژاوا

شورای کل جنبش متحد انقلابی زنان (ک‌ب‌د‌ه) با صدور بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که انقلاب روژاوا یک انقلاب زن است. ک‌ب‌د‌ه اعلام کرد که به مبارزه ادامه خواهند داد تا این انقلاب امیدی برای همه مردم جهان باشد.

بیانیه به شرح زیر است:

«ما انقلاب روژاوا را در سالگرد آن جشن می‌گیریم، انقلابی که به یکی از باشکوه‌ترین پیروزی‌ها در تاریخ مردم خاورمیانه تبدیل شده است، در قلمرو شمال و غرب سوریه شکوفا شده و امروز به ثمر نشسته است! این انقلاب نماد مبارزه برای آزادی و برابری است. به عنوان مقاومت و پیروزی زنان در تاریخ با مقاومت و افتخار نوشته شده است. این جرقه انقلابی که در قلمرو روژاوا شکوفا شد با شجاعت، عزم و مقاومت زنان رشد کرد و به امروز رسید.

زنان شجاع روژاوا صدها سال در برابر ستم مردسالارانه ایستادند و سرنوشت خود را به دست آوردند. یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) نه تنها در میدان جنگ با دشمن، بلکه در هر گوشه از زندگی اجتماعی انقلاب را رهبری کردند. این زنان در برابر صفحات سیاه تاریخ قیام کردند و پرچم آزادی و برابری را به اهتزاز درآوردند. آنها با مقاومت خود در جبهه‌های جنگ، الهام‌بخش مردم جهان شدند و قدرت زنان را به تمام جهان نشان دادند. به عنوان ک‌ب‌د‌ه، بار دیگر تکرار می‌کنیم که از انقلاب زنان روژاوا محافظت کرده و رشد خواهیم داد و به مبارزه ادامه می‌دهیم تا امیدی برای مردم جهان باشد.

انقلاب روژاوا قدرت و اراده زنان را به تمام جهان نشان داد. در اینجا زنان نه تنها خواستار حقوق برابر بودند، بلکه در عین حال پیشگامان بازسازی جامعه و شکل دادن به آینده‌ای آزاد بودند. انقلاب با رهبری زنان زنده شد و ریشه دوانید.

این انقلاب ثابت کرد که زنان نه تنها مبارز، بلکه معماران صلح، دموکراسی و عدالت هستند. آنها در شوراهای محلی، تعاونی‌ها، مدارس و در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارند. به این ترتیب صدای زنان در بطن زندگی اجتماعی روژاوا شنیده شد.

انقلاب روژاوا امیدی است که الهام‌بخش همه زنان جهان شده است. این امید همیشه مثل نور می‌درخشد. در سالگرد انقلاب ما از همه زنان جهان می‌خواهیم که از زنان روژاوا در مبارزه برای آزادی حمایت کنند! زنان روژاوا نه تنها از آزادی خود، بلکه از آزادی همه زنان جهان محافظت می‌کنند. بنابراین حمایت و کمک زنان جهان برای موفقیت انقلاب ما حیاتی است.

امروز در سالگرد انقلاب روژاوا بار دیگر از زنان زحمتکش و تحت ستم جهان می‌خواهیم که از مبارزه و انقلاب روژاوا برای آزادی، برابری و عدالت حمایت کنند. زنان روژاوا به دنبال خلق دنیایی جدید هستند و با عزم راسخ در این راه پیش می‌روند. نور انقلاب روژاوا راه مبارزه زنان جهان را نشان خواهد داد.»