تصویر

آثار بسیاری از زنان در نمایشگاه شهید هَرَکول ارائه شد

یاسمین محمد یکی از اعضای بخش پژوهشی آکادمی ژنئولوژی با بیان اینکه زنان و کتابخوانی ارتباط تنگاتنگی دارند، گفت: «مشارکت زنان در نمایشگاه کتاب شهید هرکول بسیار مهم و معنادار است.»

فرهنگ مطالعه اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه و نمایانگر رشد آن است. اما وقتی زن و کتابخوانی با هم جمع می‌شوند، موضوع مهمتر می‌شود. زیرا زنان می‌توانند خواندن را با احساسات خود تزئین کنند. با انقلاب، زن قلم به دست می‌گیرد و به همه دنیا می‌گوید که دارد پیشرفت می کند.

نمایشگاه کتاب شهید هرکول از ۱۵ اکتبر آغاز و تا ۲۲ اکتبر ادامه دارد و همینک در شهر قامشلو در جریان است. آثار زنان در این نمایشگاه بسیار برجسته هستند. آنجا یک کتابخانه ژنئولوژی افتتاح شده و مملو از آثار زنان است.

یاسمین محمد یکی از اعضای بخش پژوهشی آکادمی ژنئولوژی در گفتگو با خبرگزاری ما در خصوص ارتباط زنان با مطالعه و کتابخوانی صحبت کرد.

تلاش می‌کنند تا قلم زن را به پیش ببرند

یاسمین محمد در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه هر ساله نمایشگاه کتاب شهید هرکول توسط بسیاری از موسسات و ناشران برگزار می‌شود و هر ساله تلاش می‌کنند به قلم زنان اهمیت بیشتری دهند، گفت: «علیرغم اینکه آثار زنان زیاد است اما جامعه همیشه نقش مردان را در این جنبه بیشتر می‌بیند. البته اگر به نمایشگاه دقت کنیم، هنوز تعداد آثار مردان بیشتر از زنان است؛ به همین دلیل ما سعی می‌کنیم کتابخانه ژنئولوژی را از آثار زنان پر کنیم و آثار زنان را به جامعه عرضه کنیم. پیداست که نقش زن برای بیان احساسات و حقیقت جامعه مهم است، زن است که می‌تواند احساسات جامعه خود را منتقل کند.»

 ژنئولوژی کتاب‌های زیادی را در بر می‌گیرد

یاسمین محمد با بیان اینکه آکادمی ژنئولوژی هر ساله کتاب‌های متفاوت و جدیدی ارائه می‌کند، ادامه داد: «آکادمی ژنئولوژی هر ساله با کتاب‌های جدید در نمایشگاه شهید هرکول مشارکت می‌کند که شامل داستان‌ها، مقالات، رمان‌ها، دلنوشته‌ها و غیره است. از جمله جالب‌ترین داستان‌هایی که مردم عاشق آن هستند «خاله سارا» است. آن داستان به صورت کتابی درباره مقاومت خاله سارا در شهر کوبانی ارائه شده است. یکی دیگر از آثار مورد توجه «زنان شنگال» است که از مقاومت و امید زنان صحبت می‌کند. همچنین در کتابخانه ژنئولوژی کتاب‌ها به زبان‌های مختلف ارائه می‌شود تا همگان بتوانند آنها را مطالعه کرده و از آن بهره‌مند شوند.»

اساس رشد جامعه، زنان هستند

یاسمین محمد سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «زنان زیربنای توسعه هستند. همچنین این حق اصلی زنان است که در همه عرصه‌های اجتماعی جایگاه واقعی خود را بیابند. به همین دلیل است که مشارکت زنان در نمایشگاه شهید هرکول بسیار مهم و معنادار است. ما می‌خواهیم زنان قدرت خود را پیدا کنند و خود را در هر جنبه‌ای از زندگی توسعه دهند. امید ما این است که همه زنان به این نمایشگاه بپیوندند و زندگی را با خواندن کتاب تعریف کنند.»