تصویر

چهار روز فرهنگ کوردی در بروکسل

هشتمین هفته فرهنگ کوردی پس از ۴ روز فعالیت فرهنگی و هنری با برگزاری جشن و کنسرت به پایان رسید.

هشتمین هفته فرهنگ کوردی از ۱۵ اوت ۲۰۲۴ در منطقه پلاس دسپاین بروکسل پایتخت بلژیک با پیشاهنگی کمیته فرهنگ و هنر کوردهای بلژیک آغاز شد و به مدت ۴ روز ادامه یافت.

پس از چهار روز کنش‌های مختلف فرهنگی، هنری و سنتی کوردی، هفته فرهنگی با برگزاری جشن و کنسرت به پایان رسید.

همزمان با شرکت کوردستانی‌های شهرهای مختلف بلژیک، خلق‌های مختلف بلژیک نیز به هفته فرهنگ علاقه زیادی نشان دادند و در آن حضور گسترده داشتند.

این جشنواره که امسال برای هشتمین بار برگزار شد، همه ساله با هدف معرفی فرهنگ، هنر و سنن کوردی برگزار می‌شود.

در جشنواره امسال فیلم‌های کوتاه، چادرهای کوردی، غذاهای کوردی و ماکت‌هایی از برخی مناطق و نمادهای مختلف قرار داده شد. همچنین در چادرها کتاب‌ها و لباس‌های کوردی متنوعی به نمایش گذاشته شد.

در کنار آنها چادر هلال احمر کوردستان بود. زیورآلات و لباس کوردی شرکت کنندگان جلوه‌ای متفاوت به فضای جشنواره می‌داد. همچنین در برخی چادرها غذاهای محلی بسیاری از مناطق کوردستان وجود داشت.

همانند هر سال، امسال نیز هشتمین هفته فرهنگ و هنر کوردی با حضور کوردهای هر چهار بخش کوردستان برگزار شد. در روز اول شرکت کنندگان لباس کوردی پوشیدند و رسوم ازدواج و شمایل عروس و داماد را با رقص کوردی به نمایش گذاشتند.

هفته فرهنگ کوردی امسال در روز رستاخیز خلق کورد، یعنی ۱۵ اوت، آغاز شد. این جشنواره که به مدت چهار روز ادامه داشت با اجرای کنسرتی بزرگ به پایان رسید.

در برنامه این کنسرت، گروه پل موزیک، گروه چار استرک، هنرمند سلطان، گروه ۴ ستاره، گروه فلامانان، هنرمند حکیمو و همچنین گروه چهار نوا روی صحنه حاضر شدند و با آهنگ‌ها و ترانه‌های خود جوش و خروش زیادی به حاضران دادند.

جشنواره امسال با رضایت حاضران و موفقیت به پایان رسید.