تصویر

‌«لازم است جوانان هر روز کنش‌های هنری انجام دهند»

درباره هنر و فولکلور کوردی، هنرمندان جوان گفتند‌‌‌: ‌«وظیفه نهاد ها و جوانان است که به هنر و فولکلور کوردی اهمیت بدهند و هنر کوردی را بهتر و بیش از پیش به خلق‌مان معرفی کنند.»

درباره هنر و فولکلور کوردی در باشور کوردستان و اهمیت هنر کوردی بر پیشرفت‌های اجتماعی و ملی، هنرمند دِیندار یحیا و سَرور جوانمِر با خبرگزاری فرات ‌‌‌‌(ANF) مصاحبه کردند.

هنرمندان به اهمیت هنر کوردی اشاره کردند و گفتند که زنده‌ماندن یک خلق مرتبط با فرهنگ و هنرش می‌باشد، به همین‌خاطر مهم است که نهاد‌ها به جوانانی که می‌خواهند به معرفی هنر کوردی بپردازند کمک کنند. امروز بیشتر به هنرهای دیگر اهمیت داده می‌شود، این امر به یک تهدید علیه هنر کوردی تبدیل شده است.

دیندار یحیا درباره هنر کوردی چنین گفت‌: ‌«باید جوانان با هدف توسعه فرهنگ و هنر کوردی در میان جامعه کار و کنش‌های هنری انجام دهند. مانند تصویرگری، برای اینکه هنر و تصویرگری در میان جامعه ماندگار شود و به فرهنگ مبدل شود، من همیشه تلاش کردم که در هشر کلار، هنر و تصویرگری را توسعه دهم.»

سپس سرور جوانمر نیز اعلام کرد که امروز بیشتر به دیگر هنرها اهمیت داده می‌شود تا هنر کوردی و این امر نیز تبدیل به یک تهدید برای هنر و فولکلو کوردی شده است و گفت‌: ‌«فولکلور کوردی برای بقا و پایندگی خلق کورد مهم است. برای اینکه این ملت ماندگاری خود را حفظ کند، باید فولکلورش زنده نگه‌داشته شود. وظیفه تمام نهادها اینست که به هنر و فولکلور کوردی اهمیت بدهند. باید نهادها به جوانان برای توسعه هنر کوردی کمک کنند، آهنگ‌های کوردی را پاس بداریم و به جوانان معرفی کنیم.»