مراسم اهدای جوایز مسابقه داستان و شعر دنیز فرات در مخمور

ششمین مسابقه داستان و شعر دنیز فرات در اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) برگزار شد. به برندگان مسابقه جوایزی اهدا شد.

این مسابقه به یاد روزنامه‌نگار انقلابی و کارکن مطبوعات آزاد دنیز فرات که در حمله تبهکاران داعش به مخمور در ۸ اوت ۲۰۱۴ به شهادت رسید، برگزار می‌شود.

ششمین دوره مسابقات به همت انجمن دانشجویان آزاد (YXA) به شهید سارا هوگر رحا، بشنگ بروسک و سید اوران تقدیم شد.

خانواده دنیز فرات، رقبا، اعضای هیئت داوران، کارمندان نهادها و صدها مهمان در مراسم اهدای جوایز که در سالگرد شهادت خبرنگار  دنیز فرات در سالن کنفرانس اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) برگزار شد، شرکت کردند.

مدنی الهام به نمایندگی از کمیته مقدماتی در این مراسم که با یک دقیقه سکوت به یاد شهدای آزادی آغاز شد، گفت: «مسابقه عکاسی، داستان و شعر دنیز فرات از سال ۲۰۱۵ بدین‌سو هر دو سال یک بار توسط اتحادیه دانشجویان آزاد (YXA) به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره دنیز فرات برگزار می‌شود. چنین مسابقاتی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ما اهمیت زیادی دارد. دنیز فرات برای اعلام حقیقت مردم کورد به جهانیان جان خود را فدا کرد و در این راه جان خود را از دست داد.»

در ادامه فیلمی از مقاومت شهید دنیز فرات، شهید سارا هوگر رحا و شهید بشنگ بروسک پخش شد.

پس از نمایش به برگزیدگان در رشته‌های داستان کوتاه و شعر کوردی و ترکی لوح تقدیر اهدا شد.

مراسم اهدای جوایز با روی صحنه رفتن استرکا زرین (ستاره طلایی) و مرکز فرهنگ و هنر به پایان رسید.

فیلیز بوداک، رئیس مشترک مجلس خلق مخمور، در سخنرانی پایانی، توجه را به رابطه بین فرهنگ و بقای یک جامعه جلب کرد.

فیلیز بوداک با بیان اینکه بقای جوامع با حفظ ارزش‌های اجتماعی و ملی امکان‌پذیر است، گفت: «امیدواریم در سال‌های آینده افراد بیشتری از مخمور در این گونه مسابقات شرکت کنند و در بخش‌هایی که آثار کوردی ارزیابی می‌شود موفق باشند. برای همه آرزوی موفقیت داریم.»