تصویر

یک قدرت جدید در رسانه: نَفَل پروداکشن

نفل پروداکشن که در شمال و شرق سوریه کار تولیدی انجام می‌دهد، به تولید پخش زنده و محتوای جامع ادامه می‌دهد و از سال ۲۰۱۷ تأثیر قابل توجهی در دنیای رسانه ایجاد می‌کند.

نفل پروداکشن

نفل پروداکشن، یک شرکت انتشاراتی در شمال و شرق سوریه، در ۲۷ جولای ۲۰۱۷ پا به دنیای رسانه گذاشت. در این مسیر که با تجهیزات و امکانات فنی محدود آغاز شد، نفل پروداکشن با تولید ۱۲ فایل و ۱۰ برنامه در هفته با تهیه ۷۲ فیلم مستند در مدت زمان کوتاهی مورد توجه قرار گرفت.

مقدمه‌ای قدرتمند به دنیای رسانه‌ها

نفل پروداکشن که با پروژه‌هایی مانند شهید یوسف گولو، در جستجوی یک فیلم گمشده (Li Dû Filmekî Windayî)، خنده‌های سفید (Kenê Sipî)، انقلاب روژاوا (Şoreşa Rojava) و پیشاهنگان انقلاب (Pêşengên Şoreşê) نامی برای خود دست و پا کرده است، با همکاری با شبکه‌های تلویزیونی مهمی از جمله Stêrk TV، Medya Haber، Aryen TV و Çira TV جایگاه محکمی در عرصه رسانه به دست آورده است. همچنین با تهیه برنامه‌های خبری و پرونده برای شبکه‌هایی مانند ژن تی‌وی (شبکه زن) و الیوم، تحولات روژاوا را از نزدیک دنبال کرد.

در اواخر سال ۲۰۱۸، نفل پروداکشن استودیوی خود را با تغییر به پخش زنده مطابق با خواسته‌ها مدرن کرد. با این اقدام او شروع به پخش زنده در روستاها و شهرهای خارج از استودیو کرد. این برنامه‌ها که داستان‌های انترناسیونالیست‌ها را در طول انقلاب روژاوا برجسته می‌کرد، دیدگاه متفاوتی را به مخاطب ارائه می‌نمود. علاوه بر این، برنامه‌های ۴۵ دقیقه‌ای که درباره ایده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تهیه شده بود، به کوردی ترجمه شد و چشم‌اندازی عمیق ارائه کرد.

موفقیت با وجود شرایط محدود

نفل پروداکشن با وجود امکانات محدود استودیویی، با برنامه‌های منظم سیاسی و محتوای متنوع خود توانسته تجربه متفاوتی را به مخاطبان ارائه دهد. در حالی که برخی از برنامه‌هایی که در شرایط محدود تهیه می‌شوند با افزایش مخاطب، موفقیت نفل پروداکشن را تقویت می‌کنند، تیم پخش زنده نیز با پخش موفق خود، خود را ثابت کرده است.

نفل پروداکشن با همکاری شبکه‌های تلویزیونی مانند Stêrk TV، Medya Haber، Aryen TV و Çira TV به تولید محتوای غنی برای این شبکه‌ها ادامه می‌دهد. برنامه‌ها با توجه به نیازها و خواسته‌های فعلی شکل می‌گیرند و محتوای به روز و جذابی را به مخاطب ارائه می‌دهند. تیمی که برای تهیه پرونده‌ها و مستندهای ویژه تشکیل شده است، در مورد موضوعات پرونده جامع تحقیق می‌کند و این مطالب را در کانال‌های تلویزیونی توزیع می‌کند.

برنامه‌ها و فایل‌های ویژه‌ای که مخصوصاً برای تلویزیون روناهی و روژاوا تی‌وی تهیه شده است، نفل پروداکشن را هر ساله با بهبود محتوای خود و تقویت زیرساخت‌های فنی خود قادر می‌سازد تا تولید کند. این تلاش‌ها باعث افزایش نفوذ نفل پروداکشن در دنیای رسانه می‌شود و همچنان به ارائه محتوای با کیفیت بالاتر به مخاطبان ادامه می‌دهد.

انتشارات با محوریت زنان

نفل پروداکشن همچنین موضوعات مهمی مانند زندگی زنان و نقش آنها در انقلاب را به شیوه‌ای روشنگرانه پوشش می‌دهد. برنامه «هِوی» (امید) یکی از آنهاست. با تهیه برنامه‌هایی که مشکلات، زندگی، مبارزات و در نهایت موفقیت زنان را برجسته می‌کند؛ همچنین نقش آموزشی و افزایش آگاهی در مورد برابری جنسیتی ایفا می‌کند.

این برنامه‌ها با هدف توانمندسازی زنان، افزایش آگاهی در مورد حقوق و آزادی‌های زنان و همچنین تضمین همبستگی و حمایت زنان از طریق پلتفرم‌هایی که می‌توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. به یمن این برنامه‌ها، زنان می‌توانند در جامعه بیشتر دیده شوند و نقش‌های فعال‌تری در دنیای رسانه ایفا کنند.