این نه آغاز است و نه پایان

اعضای گردان جاودانگان، روژهات زیلان و اردال شاهین که در ۱ اکتبر ۲۰۲۳ عملیاتی فدایی علیه وزارت کشور ترکیه در آنکارا انجام دادند، با عملیات نظامی بی‌عیب و نقص خود گفتند: «این نه آغاز است و نه پایان.»

عملیات روژهات زیلان و اردال شاهین در آنکار

بزرگترین دزدی، دزدی امید و ایمان و اعتقاد است. زمانی که حاکمان اولیه غارت و اشغال و ظلم را بر مستضعفان تحمیل کردند، وضعیت آن زمان بسیار بهتر از وضعیت فعلی بود. مستضعفان اولیه در مقایسه با دوران «مدرن» کنونی به آزادی نزدیکتر بودند. بشریت بعداً تسلیم شدن را به رسمیت شناخت، زیرا در آن زمان مفهوم مقاومت یا مرگ وجود داشت. ترس، فریب، خیانت و تسلیم بعدها ایجاد شد. بنابراین در این عصر ۱۰ درصد مردم با کمک ترس و خیانت و تسلیم بر ۹۰ درصد مردم حکومت می‌کنند. رهبر آپو در برابر این وضعیت، انقلابی در فلسفه حقیقت ایجاد کرد. وقتی روی گریلاها تمرکز می‌کنیم، شجاعت بدون ترس را می‌بینیم. این شجاعت بزرگترین انقلاب در کنار نابودی هزاران سال ترس است.

حادثه‌ای که سال گذشته در مرکز آنکارا رخ داد، تنها یک عملیات نظامی نبود. آنچه شهید روژهات و اردال ثابت کردند، تضعیف ترس بود. آنهایی که می‌گفتند «تخت» دولت هرگز تکان نمی‌خورد، دیدند که چگونه با عملیات اردال و روژهات در پایتختشان دل دشمن منفجر شد. عملیات آنها بزرگترین انقلاب را برای مردمی ایجاد کرد که حاضر به تسلیم نشدند. پیغام دادند و گفتند ما پیرو زیلان هستیم و اولین نیستیم. به همین دلیل ما در پایتخت شما عملیات انجام می‌دهیم و راه را برای دنبال کنندگان خود روشن می‌کنیم. چون می‌دانیم که این نور باعث افزایش جسارت و خودباوری می‌شود، پس ما آخرین نفر نیستیم.»

رفیق اردال و روژهات یک عملیات نظامی بی‌عیب و نقص انجام دادند. بدون اینکه کسی متوجه شود کوه‌های کوردستان را ترک کردند و وارد قلب آنکارا شدند. مثل داستان سیمرغ از دشت‌ها و دره‌های زیادی به سختی گذشتند. مهمتر از همه، آنها در آن سن کم حاضر به تسلیم شدن نشدند، از دره‌ها گذشتند، با عزم و ایمان از شهرها گذشتند و هرگز به عقب نگاه نکردند. آنها برای یکدیگر مادر و پدر شدند، معلم شدند، رهبر شدند، یاران واقعی شدند، از یکدیگر حمایت کردند. آنها با هم بلند شدند، با هم نشستند، رویاهای یکسانی داشتند، اهداف یکسانی را تعیین کردند. عملیات‌ها را با هم برنامه‌ریزی کردند. یکی جزئی از دیگری می‌شد و این گونه با خونسردی به دشمن حمله کردند.

با عملیات فدایی خود نوید روزهای آزادی را دادند

 یک سال از عملیات فدایی اردال و روژهات می‌گذرد. دولت ترکیه در این یک سال چه سودی برده و چه چیزی از دست داده است؟ آمار این یک سال در بیانیه‌های گریلاها وجود دارد. در این سال دولت ترکیه در برابر گریلاها حتی یک گام به جلو برنداشت و بسیار ضعیف بود. پیام «نه آغاز است و نه پایان» شهیدان روژهات و اردال که در آنکارا فداکاری کردند، بار دیگر در مبارزات سَرخوَبون و اکین‌ها منعکس شد. برای مشاهده این حقیقت، مردم ترکیه نباید به رسانه‌های جنگ ویژه گوش دهند، بلکه باید به اقدامات دولت توجه کنند. اقدامات دولت مشابه اقدامات موفق و جای اعتماد نیست. اگر اینقدر از پیروزی مطمئن هستند پس چرا این همه جنبش و تحرک برای دشمنی با مردم کورد وجود دارد؟

ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید لحظه‌ای که پیروزی انقلاب نزدیک است، آن لحظه‌ای است که فاشیسم به بالاترین حد خود رسیده است. رفقا اردال و روژهات مژده روزهای آزاد را در سال ۲۰۲۳، زمانی که فاشیسم در بالاترین سطح خود بود، دادند.